Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enskilt forum för recensioner av Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som har köpt D7 än???
jag sitter o funderar på om jag ska köpa den men kan ju var kul att få höra vad folk säger om den hur kvaliten är tex

vet ej hur jag ska göra
 
Med tanke på att den inte utkommit till försäljning så är det nog ingen som köpt den ännu nej.

Det jag har sett hittils av den är BRA.
Känslan i huset är toppen, och det är mer eller mindre bara att sätta igång, alla inställningar har knappar.

AS:en funkar som en klocka, 3 steg om du är stadig på handen.
 
Varför så bråttom att köpa Dynax 7D?
Någon har kollat att den finns på lager, troligen GePe i Skövde har fått in den!
Otroligt!
År det någon som tror, att kameran bara skall tillverkas i en mycket begränsad serie på tusen ex.?
Då kanske inga alls kommer till lilla Sverige?
 
Expert i Skellefteå hade inne ett exemplar. De hade beställt flera men bara fått ett. 13995 skulle de ha. Fin i handen kändes den. Riktigt rejäl. Sugen blev man men inga pengar har man.
 
7D i Göteborg

Jag var inne i en butik i Gbg och klämde lite på den, satt ett 17-35 2.8-4 på för 17900:-, det tog emot att lämna affären utan kan jag säga.
 
Re: 7D i Göteborg

Makro skrev:
Jag var inne i en butik i Gbg och klämde lite på den, satt ett 17-35 2.8-4 på för 17900:-, det tog emot att lämna affären utan kan jag säga.
Snacka om att ha kontroll över ens ha begär...
Vilken affär var du inne på? Tycker det är synd att kameran inte är snabb som sin motståndare (20D), bilder/sek. Har ni hört något om autofokusen på kameran?

Har höga förväntningar! Hört att chassit ska vara bland de bättre i prisklassen, sant?
 
j.asplund skrev:
Ok då är jag med. Själv är jag lite spänd på hur 28-75:an är. Funderar lite på hur de är jämfört med tamron. Den senare är ju trots allt billigare

Jag skulle sätta en peng på att det är samma optik. Båda väger 510 gram, de har samma mått (så när på nån millimeter), de har samma zoomsomfång och ser jäkligt lika ut. Se bild.

Även Tamron 17-35/2,8-4 och K-M´s 17-35:a är för lika för att inte vara samma optik. Där skiljer det 10 gram och nån millimeter.
 

Bilagor

  • 28-75_båda.jpg
    28-75_båda.jpg
    29.8 KB · Visningar: 660
Förresten så klämde jag på en Dynax 7D idag. Den känns jäkligt trevlig, speciellt med batterigreppet på. Min 20D har inte en chans vad gäller kvalitetskänsla, men förhoppningsvis ger den D7D en match bildkvalitetsmässigt. :)
 
Ralph L skrev:
Jag skulle sätta en peng på att det är samma optik. Båda väger 510 gram, de har samma mått (så när på nån millimeter), de har samma zoomsomfång och ser jäkligt lika ut. Se bild.

Även Tamron 17-35/2,8-4 och K-M´s 17-35:a är för lika för att inte vara samma optik. Där skiljer det 10 gram och nån millimeter.

Kan man tänka sig att minoltan funkar aningen bättre med 7D:an? Eller borde det inte vara någon skillnad?
 
Förhoppningsvis fungerar 28-75:an bättre med D7D än vad Tamrons gör/gjorde med 10D. Hur många har inte haft bekymmer med riktigt dålig skärpa vid 28mm och största bländaröppning.

I övrigt borde det inte vara någon skillnad. Optiken är ju faktiskt riktigt skarp och trevlig.
 
Ralph L skrev:
Förresten så klämde jag på en Dynax 7D idag. Den känns jäkligt trevlig, speciellt med batterigreppet på.
Jag instämmer, den är mycket trevlig. Första intrycket är att det är en herrans massa knappar och reglage på den, men det fiffiga verkar vara att man kan göra många inställningar utan att gå in i menyerna.
Den kändes välbyggd och bastant, batterigreppet gjorde sitt till.
 
j.asplund skrev:
Kan man tänka sig att minoltan funkar aningen bättre med 7D:an? Eller borde det inte vara någon skillnad?

Har för mig att jag läst någonstans att minoltaversionen av tamrons objektiv har rund bländare (snyggare bokeh). Men jag vet inte eftersom jag inte tittat efter.
 
Det bådar gott! Tjena...jag sitter och väntar på att min fotoaffär ska ringa och säga att dem har fått in den!
Hur kändes sökaren har hört att den ska vara aningen större?! Läste 95 % täckningsyta någonstans är jag ute och cyklar?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.