Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Enskilt forum för recensioner av Dynax 7D
- Trådstartare Mil Congojas
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Med tanke på att den inte utkommit till försäljning så är det nog ingen som köpt den ännu nej.
Det jag har sett hittils av den är BRA.
Känslan i huset är toppen, och det är mer eller mindre bara att sätta igång, alla inställningar har knappar.
AS:en funkar som en klocka, 3 steg om du är stadig på handen.
Det jag har sett hittils av den är BRA.
Känslan i huset är toppen, och det är mer eller mindre bara att sätta igång, alla inställningar har knappar.
AS:en funkar som en klocka, 3 steg om du är stadig på handen.
Rodin
Aktiv medlem
En kompis till mig, Dick här på Fotosidan: http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=33175
...fick besked under torsdagen att kameran har anlänt till GePe foto i Skövde, där han har beställt den, så han ska åka och köpa den under fredagen (i dag alltså). Enligt vad han berättade för mig så hade de fått två exemplar.
...fick besked under torsdagen att kameran har anlänt till GePe foto i Skövde, där han har beställt den, så han ska åka och köpa den under fredagen (i dag alltså). Enligt vad han berättade för mig så hade de fått två exemplar.
avslut100906
Avslutat medlemskap
Jag var inne på Expert i NK huset för någon vecka sedan och såg den.
Speedy
Aktiv medlem
Patrik Carlstedt skrev:
Jag var inne på Expert i NK huset för någon vecka sedan och såg den.
AudioVideo. INTE Expert.. brr.. Densom vi hade där var ingen fungerande tydligen.
Mil Congojas
Aktiv medlem
Re: 7D i Göteborg
Vilken affär var du inne på? Tycker det är synd att kameran inte är snabb som sin motståndare (20D), bilder/sek. Har ni hört något om autofokusen på kameran?
Har höga förväntningar! Hört att chassit ska vara bland de bättre i prisklassen, sant?
Snacka om att ha kontroll över ens ha begär...Makro skrev:
Jag var inne i en butik i Gbg och klämde lite på den, satt ett 17-35 2.8-4 på för 17900:-, det tog emot att lämna affären utan kan jag säga.
Vilken affär var du inne på? Tycker det är synd att kameran inte är snabb som sin motståndare (20D), bilder/sek. Har ni hört något om autofokusen på kameran?
Har höga förväntningar! Hört att chassit ska vara bland de bättre i prisklassen, sant?
Ralph L
Aktiv medlem
j.asplund skrev:
Ok då är jag med. Själv är jag lite spänd på hur 28-75:an är. Funderar lite på hur de är jämfört med tamron. Den senare är ju trots allt billigare
Jag skulle sätta en peng på att det är samma optik. Båda väger 510 gram, de har samma mått (så när på nån millimeter), de har samma zoomsomfång och ser jäkligt lika ut. Se bild.
Även Tamron 17-35/2,8-4 och K-M´s 17-35:a är för lika för att inte vara samma optik. Där skiljer det 10 gram och nån millimeter.
Bilagor
j.asplund
Aktiv medlem
Ralph L skrev:
Jag skulle sätta en peng på att det är samma optik. Båda väger 510 gram, de har samma mått (så när på nån millimeter), de har samma zoomsomfång och ser jäkligt lika ut. Se bild.
Även Tamron 17-35/2,8-4 och K-M´s 17-35:a är för lika för att inte vara samma optik. Där skiljer det 10 gram och nån millimeter.
Kan man tänka sig att minoltan funkar aningen bättre med 7D:an? Eller borde det inte vara någon skillnad?
Jag instämmer, den är mycket trevlig. Första intrycket är att det är en herrans massa knappar och reglage på den, men det fiffiga verkar vara att man kan göra många inställningar utan att gå in i menyerna.Ralph L skrev:
Förresten så klämde jag på en Dynax 7D idag. Den känns jäkligt trevlig, speciellt med batterigreppet på.
Den kändes välbyggd och bastant, batterigreppet gjorde sitt till.
bjornt
Aktiv medlem
j.asplund skrev:
Kan man tänka sig att minoltan funkar aningen bättre med 7D:an? Eller borde det inte vara någon skillnad?
Har för mig att jag läst någonstans att minoltaversionen av tamrons objektiv har rund bländare (snyggare bokeh). Men jag vet inte eftersom jag inte tittat efter.
Mil Congojas
Aktiv medlem
Det bådar gott! Tjena...jag sitter och väntar på att min fotoaffär ska ringa och säga att dem har fått in den!
Hur kändes sökaren har hört att den ska vara aningen större?! Läste 95 % täckningsyta någonstans är jag ute och cyklar?
Hur kändes sökaren har hört att den ska vara aningen större?! Läste 95 % täckningsyta någonstans är jag ute och cyklar?
NixXxoN
Aktiv medlem
Hur kändes sökaren har hört att den ska vara aningen större?!
Större än vad? Den kändes väl normal. Inte så att jag reagerade iallafall.