macrobild skrev:
Jag har knäckt ett glas, repkostnad i malmö 1200:-, Nikon i Sthlm skulle ha 1800:-.Kamera d1x
Mikael
Om man får nämna Canon så kostade mitt byte av glas på min 1D 600 kronor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
macrobild skrev:
Jag har knäckt ett glas, repkostnad i malmö 1200:-, Nikon i Sthlm skulle ha 1800:-.Kamera d1x
Mikael
Estethia skrev:
jag kör med persiennsnöre på alla kameror.
det är lättare att få det att sitta bra på D100 dock, men det funkar.
persiennsnöre är lagom slitstarkt och mjukt.
som sagt, det blir inte lika smidigt som på D100, men det funkar om man kör nåt slitstarkt.. som persiennsnöre tex.macrobild skrev:
Hur knyter du fast plasteländet till d2x ?
Mikael
Estethia skrev:
som sagt, det blir inte lika smidigt som på D100, men det funkar om man kör nåt slitstarkt.. som persiennsnöre tex.
man bränner knutarna sen så sitter snöret som berget.
den bör sitta lite lösare dock då man måste fästa snöret i remmen till kameran och inte i själva kameran som på D100.
jag gissar att man får byta ut snöret lite då och då eftersom det slits mer av rörligheten och att det är lite fastklämt.
eftersom D2x'en släppt skyddet otaliga gånger på bara några månader och på mina D100 kanske 5-6 gånger sammanlagt på drygt tre år, så kan jag ju säga att D2x'ens skydd sitter oacceptabelt megadåligt medan det sitter som allra bäst på D100. D70 hamnar nånstans däremellan.
iaf enligt mina erfarenheter.
jo, det blir väl smidigast på så sätt att man slipper ett snöre över knapparna.macrobild skrev:
Själv tejpade jag plastbiten, men som alla vet letar sig damm och smuts mellan plastbiten och lcd
Skall testa ditt förslag.
Tack
Mikael
picturethis.nu skrev:
Gummibeklädnaden släppte på min F5 efter några år. Det fixades i Gbg och kostade min nära 1000:-
De hävdade, kanske har de rätt?, att handsvetten på Europeer skljer sig från den asiatiska och det kunde medverka till att gummit släppte (???)
jolech skrev:
Jag löste problemet med plastlocket på detta vis, Hoodman mycket enklare att läsa LCD också.
Leif