Gutta
Aktiv medlem
Vem har sagt det? Jag hoppas dessutom innerligt att så inte är fallet.....
Kunde inte sagt det bättre själv. Är själv canonshooter idag men har sedan Nikon släppte D700 sneglat åt det hållet. Hoppades mycket på 5D2, men är i viss mån besviken på just de grundvalar du radar upp. Problemet är att jag inte helt håller med dig i att Nikon har mycket bättre koll på marknadens önskemål än vad Canon har. Jag inbillar mig att jag inte är ensam om att tycka följande. Ett Nikon D700 med Canon 24/1,4, 35/1,4 hade smakat smaskens. Tyvärr är det ju två märken i min förra mening och det finns ingen mening som inkluderar hela det registet med ETT märke. Därför är jag personligen idag hänvisad till Canon då jag ser gluggarna som större tillgångar än husen och jag inbillar mig att 5D2 inte är så farligt mycket sämre totalt sett än D700(om ens något sämre). Men jag håller som sagt helt med dig och hoppades innerligt att Canon skulle släppa en 5D2 som mer liknade D700 än vad den gjorde. För min del räcker pixlarna alldeles utmärkt redan med min 20D och 5D:s 12,8 hade varit mer än tillräckligt på den fronten. Det är andra tillkortakommanden jag hellre sett åtgärdade, men så blev inte fallet. Jag kommer nog ändå satsa på 5D2, helt enkelt för att jag har gluggarna till den och så är jag dessutom ganska såld på filmningen....;-)