Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En "kommentera senare"-funktion - kan det vara något?

Produkter
(logga in för att koppla)
WFS) (Picture skrev:
En "kommentera senare"-funktion - kan det vara något?

Ja, vilken bra idé! Det tycker jag absolut kan vara något. Dessutom är det en jättebra metod för att få mera intresse och uppmärksamhet för själva bilden.

Jag är FÖR.
 
clindh skrev:
Men skall inte bilden försvinna från listan automatiskt när man kommenterat bilden alltså?

Jag tycker att de skall försvinna efter en tid. det kan vara användarstyrt men om man inte har kommenterat en bild på en-två veckor så var nog inte bilden intressant nog att kommentera.

Denna tid kan vara olika lång för olika personer så jag tycker att man skall kunna ställa in tiden.
 
clindh skrev:


Men skall inte bilden försvinna från listan automatiskt när man kommenterat bilden alltså?

Jo, jag tycker bilden skall försvinna från listan vid följande tillfällen:

1) Man har kommenterat den

2) Bilden har liggat på listan i X dagar utan kommentar, passerat tidsgränsen, och därmed försvinner den.

3) Man har aktivt tagit bort bilden från sin lista innan tidsgränsen är uppnådd.

Kul att du är på idén Christer!
 
Verkligen kul att du gillar min idé, Christer! Jag håller med Martin till 100% om det han skriver (när det gäller hur bilden ska försvinna från listan). Tycker det verkar mycket vettigt! Hoppas verkligen att funktionen dyker upp!

:)
 
Inför omedelbart...

Ett utsökt förslag, jag lider ofta att detta när man sitter på jobbbet å surfar förbi ett antal bilder som man inte hinner kommentera.
/Jonas
 
WFS) (Picture skrev:
Hur går det Christer? Kommer funktionen att införas och vad handlar det i så fall om för tidsperspektiv?

Men ta det lite lugnt nu...

du skrev om din idé den 27/10, ca 11 dagar sedan. På dessa dagar så har du skrivit 10 inlägg.

Jag skulle gissa att det finns en lång lista på saker som killarna bakom FS skulle vilja göra. Jag är övertygad om att din idé finns uppsatt på en lista och de kommer inte att glömma den.

Du får ursäkta men du låter som ungen i baksätet som ropar "är vi framme snart?" tio minuter efter resan till fjällen börjar. Ta det lugnt och låt killarna jobba.

Jag tycker också att det är en bra idé men den kommer när den kommer.
 
budda skrev:

du skrev om din idé den 27/10, ca 11 dagar sedan. På dessa dagar så har du skrivit 10 inlägg.

Tja, några inlägg för att tala om att det var kul att flera var intresserade och några för att knuffa upp tråden och göra den synlig, därefter något inlägg efter 8 dagar där jag efterlyste respons från Christer eller David, är det så konstigt? Ett forum som heter "Funktionsförslag" borde ju vara en levande dialog mellan medlemmarna och FS-killarna. Jag har full förståelse för att de har mycket att göra och jag tycker inte heller att det går att läsa in något negativt eller surt i mina inlägg (även om du har lyckats).

budda skrev:

Du får ursäkta men du låter som ungen i baksätet som ropar "är vi framme snart?" tio minuter efter resan till fjällen börjar.

Brinner man för något så frågar man väl? Vore det inte trevligare att tolka detta som en passion för något än att ta det för gnäll? För det är precis så det är.

Kul att du gillade mitt förslag och ha en trevlig dag du med. :)
 
WFS) (Picture skrev:
Hur går det Christer? Kommer funktionen att införas och vad handlar det i så fall om för tidsperspektiv?
Ja det kommer troligen att införas, men det är inte bestämt. Det finns en drös andra förslag som andra tycker är minst lika viktiga :)

(Som vanligt lovar jag aldrig leveransdatum - Fotosidan utvecklas på kvällar och helger, och det är stört omöjligt att sia om när man får en ledig stund)
 
Mycket bra förslag.

Gillar kombinationen av att antingen så kommenterar man och bilden tas automatiskt bort ur listan eller så har man en rensning baserad på tid.
Dvs har du inte kommenterat bilden efter 14 dagar (t.ex) så lyfts bilden bort från din "kommentera senare" lista.
 
Detta ställer jag mig också för.. ju fler som trycker på, desto mer får stackars Christer jobba :)

Kom igen.. det här är ett kanonförslag ju!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.