Annons

En "kommentera senare"-funktion - kan det vara något?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Ibland surfar man förbi massor av nyligen inlagda bilder och så tänker man att "åh, den där skulle jag vilja kommentera, skit också att jag inte hinner just nu". För så är det för mig ibland - jag vill ofta fundera länge över en bild för att kunna ge bra och konstruktiv kritik och för att kunna förmedla mina tankar och känslor kring den.

Skulle det vara möjligt med en funktion där den som vill kan markera bilden i en kryssruta? När man markerat den så hamnar bilden automatiskt som en miniatyr under en ny rubrik på "din sida" (rubrikförslag: kommentera senare). Där får den ligga kvar i förslagsvis sju dagar, därefter tas den bort. Har man inte kommenterat den på sju dagar gör man det nog inte heller på sjuttiosju.

Det klagas ofta på att det är för lite konstruktiv kritik och för mycket ryggdunkande på fotosidan. Men konstruktiv kritik tar tid. Visst skulle man kunna bokmärka varje bild som man vill kommentera senare, men det är betydligt omständigare med den funktionen som finns nu. Med mitt förslag skulle det räcka med ett enkelt klick. Vad tror ni? Är jag ute och cyklar som vanligt?
 
*rodnar lite klädsamt*

Nä, allvarligt talat - kul att ni gillar idén! Hoppas Christer eller David överväger en sådan funktion, för jag saknar den verkligen!
 
Ja, en sådan funktion skulle helt klart underlätta kommenterandet.

Då kan man surfa runt och hitta intressanta bilder, och när en kommentar mognat fram så behöver man inte leta upp bilden på nytt.

Ofta har jag inte tid att kommentera bilderna när jag surfar runt för att inspireras, och när jag känner för att kommentera bilder så hittar jag ofta ingen som jag brinner för att kommentera. En sådan här funktion skulle lösa det dilemmat.
 
Bra Martin! Nu är vi sex som tycker att det här borde införas. Sex av drygt 50000 medlemmar. Kan det räcka för att införa funktionen? Christer? David? :)
 
Skulle definitivt vilja ha detta! Försöker använda bokmärken för det idag, men som Hans påpekar är det för bökigt.
 
Det låter som en vettig funktion.

Men kan man inte göra så att enda sättet att få bort en bild från sin lista är att kommentera den? ;-)
 
Nja, att den bara försvinner från listan när man kommenterat bilden är inte en bra ide om man gör djuplodande kommentarer. (även om du har en smiley, men jag vet inte om du är ironisk mot ditt förslag, eller mot oss som inte kommenterar alla bilder direkt)

Jag ser den här funktionen delvis som en "första rensning" bland alla bilder, att man markerar de som sticker ut. Sedan kommenterar man, i lugn och ro, när man har tid, de av bilderna som fortfarande berör en, och som man känner att man kan ge konstruktiva kommentarer på.

Om bilderna inte på något naturligt sätt försvinner från listan om man inte kommenterar dem så faller (åtminstone för mig) vitsen med funktionen, så kommer man inte våga markera bilder föränn man funderat ut hur man skulle kommentera dem och börja göra en bildanalys, och då kan man ju lika gärna kommentera dem då. Nej, vitsen med funktionen (åtminstone för mig) är att kunna markera intressanta bilder när man slösurfar bland bilderna, och kommentera en del av dem när man är på kritikhumör.

Men sånt beror ju på hur man kommenterar, och hur mycket tid man lägger på kommenterandet.
 
Nja, det var ett halvseriöst förslag - men jag håller med dig, att tvinga fram kommentarer även om markerat att man skall kommentera den senare verkar inte för de där genomtänkta och konstruktiva kommentarerna man vill få in.

Men skall inte bilden försvinna från listan automatiskt när man kommenterat bilden alltså?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.