Lawson
Aktiv medlem
Janne B skrev:
En undran från en som inte är helt på det klara med hur allt fungerar: Jag har noga läst och tagit till mig både dina och andras intressanta tester och jämförelser, tack för det. Men alla har ni ett gemensamt, ni testar allt när alla "reglage" är satta på noll. Jag menar, här har alla tillverkare tagit fram sina konverterare, eller skall man säga matematiska program för bilder, där man ger användaren alla tänkbara möjligheter att påverka bilden som i sig bara är ettor och nollor (datafil). Skulle det inte vara mer rättvist att redovisa vad respektive tillverkare kan prestera när man faktiskt använder programmet. Jag menar, hur ser det ut när jag har vridit på alla spakarna och fått fram den i mitt tycke snyggaste hudtonen, för att ta ett exempel. Jag är medveten om att detta är i mångt och mycket fråga om tycke och smak, men ändå. Jag menar, om man skall jämföra två värstingbilar haltar jämförelsen om man sätter på däck som inte tillverkaren avsett, eller om man i övrigt inte drar "järnet" för att desta skilnaden när båda bilerna och för all del förarna ger allt vad de kan? Resonerar jag fel eller...
Mvh
JB
Å andra sidan kan man ju se standardläget som att tillverkaren ställt in bilen så att bilen fungerar optimalt enligt dem.
Sen kan det ju vara så att du har en annan körstil och vill ha mjukare däck och en annan framvagnsinställning.
Men du har rätt, med standardinställningarna kommer inte bilen att fungera optimalt för en del förare.
Micke.