Annons

En del blir toppklassade

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengf

Aktiv medlem
Lyfter på hatten igen för Canon, vilken gång i ordningen man får göra det, är svårt att komma ihåg. var väl 1000D som konstigt nog inte vart toppklassad. senast nu vart nya 60D toppklassad i kamera och bild. sex nya Sonys har släppts, räknar inte med 290 och 390 nu. jag gläds med Canon, men jag blir avundsjuk, vad är det som Sony hela tiden missar, varför blir inte Sonys kameror toppklassade i svenska tidningar. Nya Nikon D7000 kommer också att bli toppklassad, är ganska så säker på det. Vad är det Sony inte kan som hela tiden Canikon kan, blir ingen annan avundsjuk på Canikons framgångar. När får vi se en toppklassad Sony dslr i kamera och bild och Foto. Fröderberg, snälla vad skall Sony göra.

Vänl.//Bengt.

Lyfter på hatten igen för Canon, vilken gång i ordningen man får göra det, är svårt att komma ihåg. var väl 1000D som konstigt nog inte vart toppklassad. senast nu vart nya 60D toppklassad i kamera och bild. sex nya Sonys har släppts, räknar inte med 290 och 390 nu. jag gläds med Canon, men jag blir avundsjuk, vad är det som Sony hela tiden missar, varför blir inte Sonys kameror toppklassade i svenska tidningar. Nya Nikon D7000 kommer också att bli toppklassad, är ganska så säker på det. Vad är det Sony inte kan som hela tiden Canikon kan, blir ingen annan avundsjuk på Canikons framgångar. När får vi se en toppklassad Sony dslr i kamera och bild och Foto. Fröderberg, snälla vad skall Sony göra.

Vänl.//Bengt.

Lyssna på användare och fotojournalister, förbättra de saker som upplevs som mindre bra, svårare än så är det väl inte. Räkna med att det tar sin tid. Vänl. /Curt

Senast ändrad:
Alternativlösning: skit i vad fototidningarna skriver, fortsätt ta bra bilder med era Sony/Olympus.
//Curt

Om Sony börjar annonsera lika mycket som Nikon och Canon så kommer nog Sony att få lika bra betyg i de reklamfinanisierade medierna som dessa.

Om Sony börjar annonsera lika mycket som Nikon och Canon så kommer nog Sony att få lika bra betyg i de reklamfinanisierade medierna som dessa.

Tror inte alls på din teori. Är övertygad om att flertalet svenska fotojournalister har stor integritet, styrs i väldigt liten utsträckning av vem som annonserar i deras tidningar.

Tror inte alls på din teori. Är övertygad om att flertalet svenska fotojournalister har stor integritet, styrs i väldigt liten utsträckning av vem som annonserar i deras tidningar.

Tror inte heller alls på att annonserna skulle påverka. Sedan kan eget favoritmärke kanske få lite plus på användbarhet och liknande subjektiva saker.

Tex, hos cyberphoto, alla Elektroniklador, media markt, m,m,m,. Kommer det vid Canon 60D stå en skylt med tydliga bokstäver, Toppklassad, Tidningen Kamera och bild, och tidningen Foto. om Sony och Olympus hamnar där en vacker dag, med en sådan fin skylt så kommer försäljningen att öka så det brakar, men visst Sony måste berätta att dom säljer kameror i Sverige så klart, inte många som vet det.

//Bengt.

Snälla, kan vi stolta Sonyister sluta gnälla NU?

Inget positivt kommer av att gnälla, vi blir snarare sedda som nåt som katten släpat in av andra när vi håller på så. Jag kan hålla med om att Sony inte får full cred för vad de har gjort och gör, men det hjälper inte att gnälla.

Sony har startat en i mina ögon oerhört intressant resa ned NEX och α-SLT. Och ryktena om den nya α77 får iallafall mig att känna att framtiden finns hos oss! :)

Alla kameror blir väl bara "bättre och bättre" och alla kameror är ju bra... Så jag tycker alla tusentals tester blivit tröttsamma.. Provat på alla märken och den jag har nu har jag för den e härligast att hålla o klicka med (för mig), inte för att den har bättre eller sämre bildkvalité eller klickar i annat tempo än andra =)

Eller? Om vi får bättre testresultat så får vi kanske fler köpare vilket kanske betyder att nya objektiv utvecklas med tätare mellanrum. Då dödar vi dessuton canikoanernas toppargument mot sony: litet objektivutbud (även fast det inte är så litet, skulle vilja se canon eller nikons kompakta, billiga 85mm f/2.8...) Om man ändå ska gnälla, varför skriva det på fotosidan?? Mejla/ring tidningarna på direkten istället! (utan att låta för gnällig ;) ) Att det går att få sony riktigt stort i sverige tvekar jag inte en sekunt på, i Polen är ju sony störst!

Och sen kan jag ju inte annat änn att hålla med om det sista du skrev! Riktigt intressant!

Inget positivt kommer av att gnälla, vi blir snarare sedda som nåt som katten släpat in av andra när vi håller på så. Jag kan hålla med om att Sony inte får full cred för vad de har gjort och gör, men det hjälper inte att gnälla.

Sony har startat en i mina ögon oerhört intressant resa ned NEX och α-SLT. Och ryktena om den nya α77 får iallafall mig att känna att framtiden finns hos oss! :)

Finns inte det minsta gnäll, utan ren och klar fakta, när kommer en Sonykamera att bliva Toppklassad i Svenska Fototidningar. Fullständigt klart är att en Iso-6400 bild måsta vara riktigt ren och tåla 100% det är en viktigt del för att en kamera skall ha en chans att nå toppklass så ser det ut i dom svenska tidningare. detta har inget med att göra att kalle svensson i blomstermåla är nöjd med om Iso.200 fungerar för honom, eller att många Sonykameror fungerar utmärkt för många vilket kan vara gott nog. Jag kommer själv att köpa en Sony, det är inget gnäll, utan en ren och klar fråga som ABSOLUT INTE är ställd med någon konspiratorisk baktanke.

//Bengt.

Vänl.//Bengt.

Vem bryr sig...varför avundsjuk?? Tar du bättre bilder för att du har en toppklassad kamera?? Status o ha en toppklassad kamera?? Personligen bryr jag mig inte ett skit om min kamera e toppklassad eller inte...det viktiga är att kameran uppfyller mina behov o krav...att jag trivs med min utrustning är det viktiga för mitt fotande....Sony är mitt val och det pgr av att det är det bästa för mig ovs toppklassad eller inte.

By the way så blev Sonys A900 toppklassad av kamera&bild.

Varför är det så viktigt vad det står på kameran? Eller för all del...varför skall marknaden vara uppdelad i solidariska tårtbitar?
Jag själv har svårt att känna empati för ett varumärke eller ens känna tillhörighet i en liten gullig intressefamilj som valt ett märke att hylla utan kritiskt tänkande.

Visst, jag har Canon, och jag gillar min kamera väldigt mycket. Men jag valde den för egen del på grund av tillgången till lånemöjligheten från vänner. Hade jag inte haft ett par vänner med Canon så hade jag tagit vilket märke som helst som känts bra, gett mig glädje, kvalitet samt hygglig totalekonomi.

Jag kan självklart ha missat poängen helt, men jag får inte ihop vad märket betyder för glädjen och bilden. Hade det varit extremt stora kvalitetsskillnader för totalpengen så visst, men jag har fortfarande inte mött någon som kunnat titta på en bild och sedan talat om vilken kamera den är tagen med :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto