Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En bra datorskärm??????

Produkter
(logga in för att koppla)

Vivica Bengtsson

Aktiv medlem
En bra datorskärm??????

Jag undrar om någon kan tipsa mig om någon skärm som är prisvärd,jag har nu en 19-tums fujitsu siemens som är 3 år gammal och har planer på att byta den.Ska den vara platt eller vanlig,vad är det som är bäst för pengarna man ska betala?
Den får kosta max 7000 kr och helst vara mellan 19-23 tum
 
Om du ska ha det bästa för pengarna...

Då finns det nog några frågor som du måste fundera över. Till exempel skiljer sig skärmar åt vad beträffar färgåtergivning, snabbhet att rita upp en ny bild och ljusstyrka, kontrastnivåer etc.

Är det för bildbehandling kan jag rekommendera Dell Ultrasharp 2005FPW som jag tycker är kanonbra, både till formatet, ljusstyrka, kontraster. Om den är bra för spel vet jag inte.

Kolla med olika datosajter som t.ex. www.tomshardware.com som hade riktigt bra
recenssioner för några år sedan på det mesta.

Prova att söka på Google med orden "review TFT best monitor".
 
Jag har en Apple Cinema Display 20" och den är kanon! 7.795,00

Jag vet att Dell har en nästan identisk skärm som ska vara billigare.


/ Magnus
 

Bilagor

  • display.jpg
    display.jpg
    39.7 KB · Visningar: 600
felldin skrev:
Det stämmer att samma panel som i appleskärmen finns i en dellskärm. Fördelen med dellskärmen förutom priset är att den är mycket mer justerbar än appleskärmen som bara går att vinkla. Ej höja/sänka, eller rotera upp på högkant (pivot).

Här kan du hitta den:
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=50457

Den här var riktigt snygg! Shit, köper 2 sådana istället fär en apple som jag ahde tänkt! Grymt tack för tipset!!!

-Patrik
 
Jag har den, skrev det i andra inlägget i tråden. Jag är mycket nöjd med den! Det är verkligen kanonbra att ha wide screen-format då man jobbar med bilder. Mycket nöjd!

Det finns några recenssioner här på fotosidan. Kolla in dem.

Jag kan verkligen rekommendera den här skärmen, men det finns säkert andra som är minst lika bra, eller bättre. Jag tror inte att man blir besviken om man går från en 19-20" vanlig CRT till en 20" wide screen.
 
Hej!
Jag har precis köpt just den här Dellskärmen och känner mig nöjd.Har dock en fråga.Hur gör man för att inte ha den här utdragna bilden.Det är inte kul att fixa med bilder när allt är förvrängt.Blir väldans glad om någon vill hjälpa..
 
Du måste öka upplösningen i windows till 1680x1050 pixlar.

Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper. Sen sista fliken.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.