Annons

Emån i Småland

Produkter
(logga in för att koppla)

Gille Spie

Aktiv medlem
Dottern och jag funderar på en tidig morgonutflykt för att fotografera. Någon som har några bra förslag - smultronställen - de 6-7 milen av Emån som ligger närmast havet?

GunnarSpang skrev:
Dottern och jag funderar på en tidig morgonutflykt för att fotografera. Någon som har några bra förslag - smultronställen - de 6-7 milen av Emån som ligger närmast havet?

Emådalen mellan Högsby och Gillberga, kanske? Bron och åns slingrande mellan åkrarna torde bli rejält effektfullt i morgondis.

Emån rinner under en tjusig stenbro i Fliseryd. Tyvärr hänger det ibland fula reklamskyltar på bron.

Fula skyltar

hänger där just nu också men bron är tjusig.

Mellan Högsby och Gillberga fint och där finns också en gammal fin träbro som kan vara värd att vara motiv.

Vid EM, mellan E22 och kalmarsund, finns ett vilthägn med hjort, vill minnas att det är kronhjort men är inte helt säker.

Annars kan jag tipsa om Pilö vid Högsrum lite uppströms Fliseryd. Ta vägen som går genom Finsjö och fortsätt fram till stallet vid Högsrum. Där går en gammal stenbro som är halvt nerfallen över ån till Pilö.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar