Annons

Egen webbadress?

Produkter
(logga in för att koppla)
Allvarligt talat så skulle jag fortfarande gärna vilja ha följande info( ställde den i tidigar refererad tråd men ger folk en chans till):

1. Vilket webbhotell anlitar ni?

2. Länk till er egen hemsida, samt hur används den?

3. Vilken månatlig trafik har ni på sidan?


/ Tomas, som har haft lite mkt att göra på sistone för att hinna fixa sin egen hemsida och därför fortfarande är intresserad av synpunkter och som ber om ursäkt för att han råkat "sno" någon annans tråd och hoppas på överseende
 
Jag har precis börjat på min hemsida och den kan hittas här:

www.lellou.com

Jag använder www.99kronor.com som då förutom anslutningsavgiften kostar 99 kronor per år och då ingår 250 Mb, oändligt många subdomäner, epostkonton, 10 Gb trafik per månad, mysql-databas etc

Jag köpte min .com adress från www.namecheap.com och den kostar bara $8.88 per år.

Det vill säga så betalar jag bara 99 + 65 = 164 kronor per år.

Trafiken är inte så stor, då jag inte har gjort så mycket reklam om den ännu.

/ Marcus
 
tandborstterroristen skrev:
Allvarligt talat så skulle jag fortfarande gärna vilja ha följande info( ställde den i tidigar refererad tråd men ger folk en chans till):

1. Vilket webbhotell anlitar ni?

2. Länk till er egen hemsida, samt hur används den?

3. Vilken månatlig trafik har ni på sidan?
Jag använder Space2u till två sajter. Privat och företag. De har fungerat felfritt. Alla viktiga (och oviktiga) funktioner finns men statistiken är lite svår att förstå. Den innehåller allt från sökord till varifrån besökaren kommer plus allt annat väsentligt och lite till också. Problemet är nog sättet de ställt upp det på och att det är lite för mycket information i statistiken kanske..

Billigt och bra i alla fall.

Båda sidorna är under konstruktion, kolla inte före nästa onsdag 18 februari;) Privat och Företag
 
Hejsan svejsan! :)
Vi kör på B-one.net (www.b-one.net)´s servrar och har inte orkat ta tag i hemsidan (www.koppling.com) ska göra de nu snart ;) hehe men det funkar bra betaltar 45kr månaden för 500mb och hur många e-mail adresser etc som möjligt och deras servrar ska ligga på 1gb´s lina så det funkar bra! va lite strul i början jag tror dom höll på med rätt mycket uppdateringar men nu funkar det skit bra :) Fick räkningen nu för 1 år framåt 850:- ungefär med .com domän inräknad oxå så det kan man ju leva med :)

Annars har jag hört rätt bra om Cliche ( http://www.clichehosting.com/se/ ) Vi funderar på och flytta dit.. får se :p
 
B-one fungerar.. men inte felfritt.. Avancerad användning, t.ex. av mySQL ger "ofta" -Internal Server Error

Ingen jättepanik.. men lite störande...borde vara lätt att fixa tycker man.. F.ö är jag mycket nöjd med b-ones bemötande och respons.

Jag har ca: 3GB / månad i trafik..
 
Använder cliche, har funkat väldigt bra, betalar 650:- för 2 år, då ingår domännamn, koppling samt deras minsta webbhotellspaket, men det räcker för mig, vill man ha ett större paket blir det 4:- dyrare per månad.

Inga konstigheter, hyffsad support och ingen VISA- kortsbetalning(om man inte vill betala online).

www.cliche.se
 
Aha... kidsen har ett par domäner på b-one, med just databaskoppling o lite sånt som strular ibland.
Då vet jag att dom inte är ensamna om problemet iaf.

Men - jag tycker ändå det fungerar bra, med tanke på vad som ingår och vad man betalar.

Småproblem vid flytt o så vidare har jag nog fått med samtliga företag jag haft domäner hos...
Med andra ord - köp där det är billigast, iaf om du ska ha en privat domän.

Kolla gärna på ungarnas sidor :)
http://www.zarin.org
http://www.gurka.se
 
tiger656 skrev:
Jag kör på www.loopia.se och www.levonline.com
Loopia är väl ganska billiga men kanske inte alltid de mest kunniga. Levonline däremot har varit otroligt bra att ha med att göra men det kostar därefter. Finns ju en uppsjö webhotell så det är väl bara att välja ett som passar teknik och prismässigt.
/Stefan
Har också Levonline, funkar bra. Blev också bästa webbhotell i senaste Internetworld.
 
Jag har just flyttat över till Surf-town och jag tycker det funkar bra, inte för att jag har hunnit lägga upp webben helt klart ännu, sitter och jobbar med sidorna.
Bra med utrymme för en nätt summa pengar, kostade mig 470 kronor med ompekning av se domän och ett år med 250 MB / 100 MB e-post.
 
Om man vill joxa med avancerade bildgalleriscript så måst man noga selektera i webbhotelldjungeln. Då duger inte B-one med fler. Många bildgalleriscript kräver specifikt stöd på serversidan. Förutom PHP och MySQL, som närmast kan betraktas som standard numera, krävs tex. grafikbibliotek typ GD, Imagemagick mm. Även stöd för att läsa EXIF är önskvärt. Om man vill ha dessa faciliteter till ett billigt pris kan man hitta det på andra sidan atlanten. Nu har det ju ingen större betydelse eftersom ettorna och nollorna förflyttar sig dit på bråkdelar av en sekund. Har själv tagit in på ett webbhotell i Chicargo, www.tengun.net , för 2$ i månaden. Funkar bra och har allt stöd enl. ovan + 500MB disk, 10 MySQL databaser och 10GB trafik. Kostar inget extra att hosta sina domäner heller. Allt administreras av användaren själv via ett grafiskt gränssnitt.

www.nr3.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.