Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Egen webbadress?

Produkter
(logga in för att koppla)

jfzon

Medlem
Hej,

Ni som har egna hemsidor (egen domän) på nätet där ni visar upp era portföljer - vilken webbleverantör/webbhotell använder ni er av? Vad betalar ni?

Jag behöver en sajt där jag kan köra min egen domän, egna (vanliga) scripts och några mailkonton.

/Johan
 
b-one?

Jag har otroligt dålig erfarenhet av b-one. För ett halvår sen skulle de flytta min domän dit och ge mig ett webbhotell. Det funkade inte och eftersom de inte har nån telefonsupport så blev det ungefär tusen mail fram och tillbaka. Patetiskt och det slutade med att jag sa upp allt. Men tydligen har vi olika erfarenheter.

Finns det alternativ?
 
Jag kör på www.loopia.se och www.levonline.com
Loopia är väl ganska billiga men kanske inte alltid de mest kunniga. Levonline däremot har varit otroligt bra att ha med att göra men det kostar därefter. Finns ju en uppsjö webhotell så det är väl bara att välja ett som passar teknik och prismässigt.
/Stefan
 
Fullständig kontroll

Jag skulle varmt vilja rekommendera ett redan omnämnt webb-hotell med ett helt nytt påkostat system där du loggar in kan ändra/beställa vilka tjänster du än behagar och de funkar i real-tid.

Loopia
 
Re: Re: Ljudterror...!!

Contax skrev:
Det finns en "knapp" högst upp i högra hörnet.

mvh

Jo, jag såg det sedan, men det var när jag "dammsugit" hela skärmen med ögonen och det kan bli panik när man vräks över med musik och ens barn, som då sover, vridit på volymen till max...
 
Re: Re: Re: Ljudterror...!!

Von skrev:
Jo, jag såg det sedan, men det var när jag "dammsugit" hela skärmen med ögonen och det kan bli panik när man vräks över med musik och ens barn, som då sover, vridit på volymen till max...

Det kanske inte är läge att ha volymen på max om man har barn som sover ;-)

Men jag kan hålla med dig om att det är ett otyg att ha musik på hemsidor.

mvh
 
B-one fungerar mycket tillfredsställande så vidare du inte har får många förfrågningar till MySql databasen....

Är mycket nöjd med B-one, men så fort man har en sida med fler än 3-5 förfrågningar till databasen så ballar det ur....
Lite slött är det oxå om man gämför med de stora, men sen å andra sidan betalar man knappt några pengar för sidan...
 
Re: Re: Re: Re: Ljudterror...!!

Contax skrev:
Det kanske inte är läge att ha volymen på max om man har barn som sover ;-)

Nej, särskilt retfullt är det när det är, som jag skrev, just barnen själva som lekt med högtalarna innan... Nu talar jag inte för egen del, men har stor inlevelse i andras möjliga situation.
 
"Inte alltid...
Kolla den här:

http://www.nonica.com

Bo"


Intressant hemsida: eftersom jag inte har någe ljud, så kollade jag in vad de försökte sälja.

Drycken saluförs naturligtvis som ett mirakelmedel, men man blir lite fundersam när det står "total carbohydrates: Potassium 28,52 mg... sen när är kalium en typ av kolhydrat?

Om man kollar upp på pubmed (söktjänst för artiklar inom medicin, kemi etc.) finner man faktiskt en del publikationer på Nonijuicen och koppling till effekt på vissa typer av cancerceller.
Dock hittade jag inga kliniska undersökningar på människor efter en snabb utvärdering.

/Tomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.