ANNONS
Annons

Efterfrågan på och leverans av Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)
sådärja, nu är batterierna till d700:an på laddning.

jag tror att det finns en marknad för färdigladdade batterier... ;)

/f

Jeppe skrev:
Lasse sa att det kommit ca 200 st, det är ju möjligt att Kameradoktorn inte får vad de beställt, men det är väl knappast någon nyhet. Nikon måste ju dela upp mellan butikerna.

Tydligen skulle det komma 200st, men på ett par sändningar...men jag fick min idag :)

Teodorian skrev:
Enligt Kameradoktorn skulle de tidigare fått beskedet att de skulle få tillräckligt många D700 för att täcka alla deras beställningar. Nu hade de fått ett nytt besked att en sändning blivit en vecka försenad.

Kameradoktorn fick ca 20 av 100 beställda, jag var nr 25 :(

skulle komma in ett lass på tisdag så då är förhoppningsvis turen min ;)

Kan det vara så att Fotokungen är de som kunna leverera ut sina först? Enligt de jag beställt ifrån så ska Nikon ha sagt att de ska skicka ut dom den 25, till butikerna (nytt från Nikons sida enligt försäljaren). Det innebär några dagar senare hos andra butiker än Fotokungen (kanske någon till).
Hegethorns hade bara blivit lovade fem nästa vecka och den första går till mig :-D (om jag vill ha någon förståss).

Jag låg som nummer tre på Fotokungens kölista. Blev uppringd igår av en trevlig kille som sade att jag kunde få köpa en D700 om jag ville. Bad honom skicka iväg den på en gång! Helgen har aldrig varit så lång...

Känns som rätt mycket spekulationer, dock så fick jag tips ikväll om att en fotobutik i Sandviken skulle ha på lager???

En kompis beställde på Kameradoktorn, men de verkar inte fått så många, iofs verkar ingen ha fått så många...tur jag bokade som nr 1 hos en liten butik som bara fick 1st så jag var unik :)

Uppe skrev:
Jag låg som nummer tre på Fotokungens kölista. Blev uppringd igår av en trevlig kille som sade att jag kunde få köpa en D700 om jag ville. Bad honom skicka iväg den på en gång! Helgen har aldrig varit så lång...

Verkar vara många som fick från fotokungen? På fotosidan i alla fall?!?!?

Det är verkligen bara rykten. Sprid inte sådant, särskilt inte om du inte har en källa att hänvisa till!

Den killen är ett så kallat "troll". Han påstår väldigt mycket, som att han t ex är Director of Photography för National Geographic. Föga troligt. Hans enda syfte är att uppvigla till vilda diskussioner för att han själv får en kick av det.

Hur en 21-åring har råd med dyra saker finner jag inte alls underligt. Jag är själv 21 och köpte D700 när den lanserades. Fast anställning och strategiskt nyttjande av slantar (läs: nudlar som substitut för dagens alla mål).

;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar