Nekomy
Avslutat medlemskap
Läs min fråga igen istället för att spy galla över FS medlemmar och slänga ur dig nedsättande omdömmen om dem. Jag undrar om fler har samma åsikt eller om jag är ensam om den och jag förklarar sedan vilken åsikt det är det handlar om.cw-op skrev:
***Snipp***
Likt ett troll försöker trådskaparen gång på gång älta sina åsikter angående efterbehandling av bilder och digitala dito i synnerhet. Det kan ju knappast ha undgått någon som följer forumen här? Hans idiotförklaringar och drällande med invektiv över andra medlemmar -i andra trådar- och deras åsikter är fan i mig stötande. De passar –IMHO- inte på en seriös site som fotosidan är. MEN … Dessa inlägg passerar ”censuren”
minsann vilket säkerligen många undrar över. Red silar mygg o sväljer kameler.
Redan rubriken på tråden skvallrar ju om att det inte rör sig om nåt annat än ett trist och rent av maniskt da capo av ett antal urspårade trådar på samma tema. Ett ämne som verkligen inte ”driver diskussionen framåt” snarare tvärtom. Yttrandefrihet javisst men denna frihet bör väl gälla alla
Fs ca 40 000 medlemmar, dvs. även de som har en avvikande åsikt om vad som verkligen driver diskussionen framåt?
Nu blir väl mitt inlägg oxo refuserat men det bjuckar jag på, jag har ändå fått tycka till. Hehe!
Hälsningar & Gott Nytt
JANNE
Fotosidan.se är en "fotosida" där fotografering verkar komma som bäst i tredjehand och om man tar upp ämnen som rör den renaste formen av fotografering så blir man kallad för ett troll. Äns inte en pool för RAW eller omanipulerade bilder gillades då man helt enkelt inte längre kan tänka sig vad en omanipulerad eller efterbahandlad bild är.
Vad är då detta för fotosida när även en cw-op hånar dem som påstår att man faktiskt kan ta bra bilder med en kamera och att efterbehandling faktiskt är till för att korrigera problem som man inte är nöjd med?
Vad är det med ordet misslyckande som skrämmer er? Är ni så rädda för att inte vara perfekta att ni inte vill kännas vid ordet "misslyckande" eller att ni troligen har misslyckats mer än ni har lyckats precis så somm alla andra människor på denna jord?
Det är sällan jag har fotograferat utan att göra nått misstag och jag korrigerar dessa mistag i efterhand; men jag är för guds skull fotograf och jag vill givetvis kunna ta så bra bilder med min kamera att de inte behövs att efterarbetas.
Det känns lite lustigt att folk på en fotosida fällre efterbehandlar än lär sig att hantera kameran så att de kan ta så bra bilder som möjligt.
Sedan undrar jag vart jag skrev att jag skulle vara emot eller kritisk till efterbehandling eller bild manipulation? Är det inte så att det var några som tolkade det så bara för att de utgick ifrån att jag är kritisk?
Men oroa er inte. Det är snart tack och hej för mig så slipper ni idioten som vill ha mer foto och mindre data på en fotosida.