Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-P3 köpvärd 2013?

Produkter
(logga in för att koppla)

zingiber

Aktiv medlem
Scandinavian photo säljer några överblivna Olympus E-P3 för 3600.

Tekniskt är den ju inte så imponerande jämfört med vad annat man kan få i kompaktsystemkameraväg idag, men det kanske är en bra kamera för det - vad tycker ni?

Tekniskt är den ju inte så imponerande jämfört med vad annat man kan få i kompaktsystemkameraväg idag, men det kanske är en bra kamera för det - vad tycker ni?

priserna faller ju på m4/3 kamerorna fort...

nej, hade jag haft valet idag, hade jag köpt en olympus epm2 eller epl5.
har själv en ep3, gillar den grymt mycket, vacker och robust kamera. men 3600, nej då hade jag siktat på den nya sensorn som har bättre DR och höga ISO

Ja - det verkar ju vara en rejäl kamera, även om sensorn inte riktigt hänger med längre...
GX1 kostar 'bara' fyra jämnt, så det är ju ett lockande alternativ.

PM2 tycker jag också verkar bra - liten och enkel. Dock blir man påtvingad den där kitzoomen, vilken jag inte är det minsta intresserad av.. (plus att den är dyrare)

Gx1 hade jag inte valt före ep3. Ibis och bättre jpeg är grymt mkt värt. Jag har haft många kameror. 1000d 50d 5d panasonic lx3 men ep3 är den bästa av dem enligt mig iaf!

För det priset är det ju ett alternativ att överväga, alla andra tar ju över 5000 för den...
Men om jag skulle köpa en m4/3 idag skulle det bli GX1.

För det priset är det ju ett alternativ att överväga, alla andra tar ju över 5000 för den...
Men om jag skulle köpa en m4/3 idag skulle det bli GX1.

Jag skulle köpa OM-D, PL5 eller GH3 om jag skulle köpa m43 idag.

Den enda "billiga" som kan vara ett alternativ är G5. Och det bara för att den har en elektronisk slutare.

Men alla utom GH3 kommer att gå ner i pris efter Olympus och Panasonics lanseringar i vår (enligt rykten).

Jag ska köpa en PL5 efter sommaren. Då är det säkert nere en bra bit under 5000:-. En PL5 och VF3 känns mer rätt för mig än en OM-D. (VF3 har precis sänks kraftigt i pris i Japan, blir nog snart billig i sverige också. Gissar att det är en ny VF på gång.)

Gx1 hade jag inte valt före ep3. Ibis och bättre jpeg är grymt mkt värt. Jag har haft många kameror. 1000d 50d 5d panasonic lx3 men ep3 är den bästa av dem enligt mig iaf!

Jag håller med. Olympus kameror och Panasonics objektiv är en kanonkombination. Plus ett och annat Olympusobjektiv också.

Det ska bra mycket till för att jag ska välja en Panasonickamera före en Olympuskamera som har bildstabilisering i kamerahuset. Möjligen att GH3 är en sån kamera, men den är inte direkt billig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar