Astroscapist
Aktiv medlem
Varför valde du just A9? Själv ska jag skaffa A7R3.
/Stefan
/Stefan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så här långt bara positiv erfarenhet av hantering och service från E-infinity. Hade beställt en extern blixt tillsammans med kamera, objektiv och grepp men fick idag meddelande om att den inte fanns i deras lager. Avförde den istället för att anta erbjudande om att vänta så idag har paketet lämnat Hong Kong. De menar att jag ska ha det hela inom 3-4 arbetsdagar så rimligen borde den vara här i nästa vecka. De visar också upp foto på prylarna innan nedpackningen. I alla fall bra support och snabba mailkontakter. Återkommer då jag packat upp.
Varför valde du just A9? Själv ska jag skaffa A7R3./Stefan
Får du spårningsnumret att funka? Det gick aldrig för mig och vips var paketet framme.
Det var en A9 (engelsk meny) för 32693:-, ett Samyang AF 50mm för 4945 och ett vertikalgrepp för 2863:-. Framför allt är det priset på A9.an som är anmärkningsvärt. 20.000:- under billigaste priset här! Kanske någon form av kampanj? Den blixt de saknade kostade nämnligen inte mycket mindre än här och de andra priser är lägre än här men inte i paritet med priset för A9:an.
Tar en del sport och natur och tror att A9:ans snabbserier kan vara till hjälp samt den 5-axlade bildstabilisatorn. Den kanske finns i din modell med?
Manualer brukar i regel gå att hämta till tillverkarens webbplats och jag använder mycket hellre en PDF-manual än en som är tryckt på papper eftersom PDF:er brukar vara sökbara och man kan ha manualen i sin telefon.Manualen i original är på kinesiska, men de hade bifogat en så-snyggt-det-nu-går-att-häfta-manual på engelska.
Mycket bra!Också adapter med svenska standard för laddaren.
Det där dåliga uppförandet tycks vara snarare regel än undantag från DHL.Ett SMS om att bilen var på väg kom 8.40. Väntade.
9.40 kom ett SMS som berättade att jag inte varit hemma och att paketet nu fick hämtas!!!
Nu blev jag lite förvånad att DHL tog sitt ansvar och körde ut ditt paket ändå.Blev förstås något irriterad då ingen ringt på dörren eller försökt ringa min mobil. Löste sig dock då DHL kunde se till att chauffören fick en extra tur och kameran kom 16.00.
Det är riktigt snabbt jobbat av E-infinity.Alltså ca 5 dygn från E-infinity till mig, trots att det omfattade även helgdagar. Två röda t.o.m!!! Tycker jag är riktigt bra gjort. Ska nu kommunicera lite med kring garantin. De lappar jag fått är på kinesiska .
... Så här i efterhand kom jag på EN anmärkning, men troligen har det med PayPal och deras marginaler att göra. Det som inte framkom tidigare var att man inte kunde handla 'direkt' med kreditkortet utan måste gå via ett PayPal-konto.
Mina estimat då jag omvandlade priserna från Euro till SEK grundade sig på den dagens kurs i bankvärlden. Har sedan raderat mitt utgångsvärde som var under 10:- men slutbetalningen gjordes från en kurs på 10.30. Tror att det någonstans finns en notering om att PayPal tar lite höjd vad gäller kursen.
Annars har jag suttit inne dessa gråa och regniga dagar och bekantat mig med min A9. Bara lite testbilder inomhus och vill ha ordentlig koll på menyer och knappar. Så ingen recension men EN sak jag inte ångrar är att jag kompletterade kameran med vertikalgrepp. Har STORA labbar och hade vissa problem med min lilla annars utmärkta NEX7 då fingrar ofrivilligt kom åt knappar under fotandet. Med det rejäla extra greppet blir hela kameran formgjuten för mina händer. Den passar som handsken .
Visserligen extra klump och vikt men störs inte och kommer nog att köra med vertikalgreppet permanent. Det finns tydligen en variant där man bygger på kameran med lite extra grepp-profil i underkanten men kan inte se hur den skulle kunna ersätta det perfekta grepp jag nu har.
...
Den vanliga gråimporten i vanligt tal är den olagliga som köpa in från en annan region och sälja vidare. För våran del utanför EU.
Som jag skrev så kallas den även för parallellimport. Men visst är den laglig.
Jag svarade otydligt. Den andra är olaglig såklart.
Smuggling hmmm vette fan om andra lagar får företräde då. Den biten håller jag mig undan för. Kan inte mkt om smuggling....
/stefan
När du är i kassan på PayPal kan du välja att låta kortutfärdaren växla valutan, dvs. du betalar i euro eller dollar eller vad det nu är och din bank lägger på valutapåslaget.
Det brukar bli mycket billigare.
När du är i kassan på PayPal kan du välja att låta kortutfärdaren växla valutan, dvs. du betalar i euro eller dollar eller vad det nu är och din bank lägger på valutapåslaget.
Det brukar bli mycket billigare.