PMD
Aktiv medlem
Det tycks vara vanligt att stora detaljistkedjor får egna produktkoder på varor från tillverkare/importör. Det är ett oskick som gör det svårare för konsumenter att jämföra priset, vilket väl antagligen är meningen.1: Visste jag inte att det körde gråimport. Men jag vet att de säljer varor som de fått annan beteckning på än övriga kedjor. Är det dessa som du menar är gråimport? Just dessa är väldigt svåra att utläsa då de ha en annan siffra eller bokstav som skiljer. Sen vad de betyder har jag ingen aning om. Vet bara att det blir svårt att jämföra på bl.a. prisjakt.
Det är jag också. Denna länk går till den manualen via canon.se och på första bladet står det "EOS 6D (WG) EOS 6 (N)".2. Är 100% säker på att manualen är samma för 6D (WG) som (N). Har ägt 6D (WG) aka 6D
Stora välrenommerade bolag har inget att vinna på att sälja produkter som inte klarar den ordinarie kvalitetskontrollen. De kan mycket väl tillverka varianter som är lägre specade (t.ex. för en särskilt marknadsområde), men då har de ett annat produktnamn och jag tvivlar på att kvalitetskravet sätts lägre.