Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)
Alright. Den 22 oktober la jag en beställning på ett objektiv från e-infinity. Har fortfarande ej fått paketet. När jag kikade på mitt tracking nummer så har inget hänt sedan jag gjorde beställningen. Kontaktade e-infinity och de svarar med att den fastnat i tullen.

Visa bilaga 161746
Hur har det gått?
Jag beställde en kamera den 27 oktober och det ser ungefär likadant ut för mig. Har kontaktat dem och de säger att paketet är i transit och att jag kan utnyttja min rätt att få tillbaka pengarna om varan inte levererats till mig senast efter 20 arbetsdagar. Vi får väl se...
 
Hur har det gått?
Jag beställde en kamera den 27 oktober och det ser ungefär likadant ut för mig. Har kontaktat dem och de säger att paketet är i transit och att jag kan utnyttja min rätt att få tillbaka pengarna om varan inte levererats till mig senast efter 20 arbetsdagar. Vi får väl se...

På fredag har det gått 20 arbetsdagar. Inget har hänt ännu, så ska höra av mig till dem då och hoppas på att de ger mig pengarna tillbaka.
 
Blir jobbigt för många när deras tull- och momsfiffel uppdagas tror jag ...
Behöver det nödvändigtvis vara fiffel? I fallet E-infinity, minst 10 år har de varit öppna med sin existens både på egen site och Ebay i form av Kachashop. De har väll hittat fördelaktiga vägar genom reglementen precis som alla andra gissar jag.
Att sen brexit hände var säkert en kalkylerad risk och deras "in stock" gick från lagerhållet i UK till HK innan brexit på vissa varor, sen ser det ut som att kvarstående Irlänsk frihamn mot EU inte tycks gagna dem.
De hade sitt race och det tycks ha tagit slut, synd.
Det är väll mer ett resultat av two-face EU och resterna av Brittiskt kolonialstyre än fiffel gissningsvis.
 
Nja, lite fiffel var det eftersom undantaget som GB hade som gjorde det möjligt att skippa tull/moms bara gällde varor som konsumerades i GB. Så vid försäljning till andra EU länder så skulle det betalats.
Men det kanske inte låg i GBs intresse att driva den frågan alltför hårt...
 
Hur har det gått?
Jag beställde en kamera den 27 oktober och det ser ungefär likadant ut för mig. Har kontaktat dem och de säger att paketet är i transit och att jag kan utnyttja min rätt att få tillbaka pengarna om varan inte levererats till mig senast efter 20 arbetsdagar. Vi får väl se...

Nu har jag kontaktat e-infinity igen. Fick detta svar.


Hi Lonian,
Your order is now cancelled and refunded.
The payment should be back to your account in a few working days.

Should you have further questions, please let us know.

Regards,
CS Team
E-infinity


Så nu är det bara att se om pengarna dyker upp.
Jag hade betalt med kreditkort. Så här i efterhand borde jag kanske valt Paypal hällre.
 
De har sänkt flera priser nu igen ser jag.

Planerar att byta till Nikon Z och är väldigt sugen på att beställa en Nikon Z7 då den är helt otroligt billig där.

Frågan är, vågar man?
 
De har sänkt flera priser nu igen ser jag.

Planerar att byta till Nikon Z och är väldigt sugen på att beställa en Nikon Z7 då den är helt otroligt billig där.

Frågan är, vågar man?

Så vitt jag läst så är dom lite ostabila med leveranstider ibland, men du lär inte bli lurad på dina pengar i alla fall. :)

Jag har bara två ordrar därifrån sen i somras och en order gick snabbt som fan och en tog typ tre veckor eller vad det var.
 
Så vitt jag läst så är dom lite ostabila med leveranstider ibland, men du lär inte bli lurad på dina pengar i alla fall. :)

Jag har bara två ordrar därifrån sen i somras och en order gick snabbt som fan och en tog typ tre veckor eller vad det var.

Jo, de verkar ju definitivt vara seriösa och pålitliga, men blir bara lite oroad eftersom det verkar vara en del som haft lite problem med leveranser på sistone.
 
De har sänkt flera priser nu igen ser jag.

Planerar att byta till Nikon Z och är väldigt sugen på att beställa en Nikon Z7 då den är helt otroligt billig där.

Frågan är, vågar man?
Har köpt grejer av dem tidigare. Har inte varit några problem.
Men, för 3 veckor sedan beställde jag en kamera och den har inte kommit än. De hävdar att den är på väg, men spårningslänken från DHL säger att kameran inte har lämnats in till dem än.
 
Det är intressant att de sänkt pris på vissa objekt med runt 4000kr, så antar att de fått tag på dessa grejor från billigare platser helt enkelt.
Vad jag förstår, har inte kollat så väldigt noga, men nu är priserna tillbaka ungefär där de var innan höjningen för ett par veckor sedan.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.