Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)
Minns inte om det var obligatoriskt eller inte. Hursomhelst är jag mer intresserad av om de förbättrat förpackningen av paket än; skulle gissa nej. De hade i mitten av förra året precis samma metod som Amazon.se (säljare Amazon.se, kom från Tyskland) vilket är en spindelvävtunn kartong mellan produktkartongen och postarbetare med valkar i händerna. Ter sig suboptimalt då Sonys oranga produktkartong nog inte är menad att skeppas i. Men vad vet jag, inget har varit trasigt än.

Man kan betala med PayPal fortfarandd om man går in under betalningsalternativ och klickar på Paypal-loggan eller vad det var. Skum grej. Antar det kommer försvinna snart om det inte redan gjort det.

Köpte förra veckan och hittade inte paypal alls, kanske var mitt framför mflr ögonen men jag missade det helt, föredrar att köpa via Paypal på E-infinity.

Minns inte om det var obligatoriskt eller inte. Hursomhelst är jag mer intresserad av om de förbättrat förpackningen av paket än; skulle gissa nej. De hade i mitten av förra året precis samma metod som Amazon.se (säljare Amazon.se, kom från Tyskland) vilket är en spindelvävtunn kartong mellan produktkartongen och postarbetare med valkar i händerna. Ter sig suboptimalt då Sonys oranga produktkartong nog inte är menad att skeppas i. Men vad vet jag, inget har varit trasigt än.

I måndags fick jag ett Sony 200-600 och en konverter väl inpackat i en större tätt omslutande kartong och med vad som kändes som flera meter svart plast. Rejält packat.

I måndags fick jag ett Sony 200-600 och en konverter väl inpackat i en större tätt omslutande kartong och med vad som kändes som flera meter svart plast. Rejält packat.

Aha, då börjar jag odla vissa förhoppningar då. Det var svart plast sist med, och omslutande kartong, men den var supertunn och inget skydd alls förutom kanske mot repor av originalkartongen. Well, får se.

Angående paypal så ser jag det inte. Är kanske också blind men man lägger en vara i korgen, sen klickar man på den uppe till höger, då kan man Sign In med google och FB, sen checkout med VISA, Mastercard och Maestro. Valde VISA, såg inte till paypal. Har inte sett nåt som heter "payment options".

Föredrar inte paypal därför har haft en dispyt med dom i ett fall där jag hade rätt, även enligt säljaren av den felaktiga varan. Paypal avgjorde väldigt tvärt till min nackdel för att Postnords tracking ibland slutar vid Sveriges gräns. Fick rätt till sist ändå efter att både säljaren och jag protesterat men det lämnade en trist bismak. Är villig att se vad för typ av skydd VISA ger.

Jag beställde 3 st gluggar den torsdagen den 24/6 de levererades tisdagen den 29/6.
De kom i en kartong med bubbelplast som skydd.
Betalade med kreditkort.
Hittade aldrig något betalningsalternativ med Paypal förutom den amerikanska sidan.

Jag beställde 3 st gluggar den torsdagen den 24/6 de levererades tisdagen den 29/6.
De kom i en kartong med bubbelplast som skydd.
Betalade med kreditkort.
Hittade aldrig något betalningsalternativ med Paypal förutom den amerikanska sidan.

Oj, så snabbt har jag inte hört om. När man beställer står i bekräftelsen "normalt tar två till tre arbetsdagar för processing", så blev för mig nyligen; när sedan man får mail om att processat står "1-2 dagar innan tracking", sådant får väl inom kort; därefter är x antal dagar för frakt. Så var det i mitten av förra året när jag köpte en grej med.

Kom de i en yttre kartong plus bubbelplast? Väl förpackade skulle du säga?

29/6 la jag en beställning på Nikon Z 70-200 f2.8.

Den kom idag onsdag 7/7 alltså 8 dagar senare.

I måndags fick jag sms från Dhl som ville jag skulle klicka i vilket serviceställe jag skall hämta upp paketet, tidigare har de kommit och knackat på dörren.

Beställde 2/7 strax efter lunch svensk tid(en fredag), fick idag(måndag). Lite bättre kartong än sist. Tror det är ett euro-exemplar, står att importerat till Europa av.. på objektivet. Skickat från Frankrike.

Aha, då börjar jag odla vissa förhoppningar då. Det var svart plast sist med, och omslutande kartong, men den var supertunn och inget skydd alls förutom kanske mot repor av originalkartongen. Well, får se.

Angående paypal så ser jag det inte. Är kanske också blind men man lägger en vara i korgen, sen klickar man på den uppe till höger, då kan man Sign In med google och FB, sen checkout med VISA, Mastercard och Maestro. Valde VISA, såg inte till paypal. Har inte sett nåt som heter "payment options".

Föredrar inte paypal därför har haft en dispyt med dom i ett fall där jag hade rätt, även enligt säljaren av den felaktiga varan. Paypal avgjorde väldigt tvärt till min nackdel för att Postnords tracking ibland slutar vid Sveriges gräns. Fick rätt till sist ändå efter att både säljaren och jag protesterat men det lämnade en trist bismak. Är villig att se vad för typ av skydd VISA ger.

Det är väl annars den enda kritiken jag har gentemot företaget. Alla de gånger jag beställt något därifrån har emballeringen varit milt sagt bristfällig. Inget har gått sönder men så svårt kan det ju inte vara att packa bättre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar