Jess70
Medlem
Har inte fått några problem ännu.
Ska hämta ut en Nikon D750 imorgon som jag beställde förra lördagen. Den borde vara i Umeå nu ikväll.
Får väl se om den är hel och fungerande.
Hämtat din Nikon än?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har inte fått några problem ännu.
Ska hämta ut en Nikon D750 imorgon som jag beställde förra lördagen. Den borde vara i Umeå nu ikväll.
Får väl se om den är hel och fungerande.
Kul att läsa. Hoppas att grejerna är bra kvalitet på också. Hunnit fota något?
Hur gick det? Hämtat din D750?
Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!
Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.
De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.
När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!
Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!
Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.
De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.
När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!
Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
Vad kul att det gick bra. Fick du bifoga kvitto på reparationen osv?
HejLa in en beställning på EOS 5D IV nu. Återkommer med hur det hela går!
Hej
Funderar också på att beställa en 5 D mark IV , spänd på att höra hur din beställning gått
Hälsning Håkan
Det en mycket intressant utveckling...
För att sammanfatta en lång tråd: E-Infinity köper utrustning på marknader där priserna för återförsäljare är lägre och säljer till lägre pris till konsument med rabatt i länder där priserna är högre, s.k. grå import.
De verkar har tillräcklig marginal för att själva garantera produkterna.
Bra för alla utom återförsäljare här, eller!?
Verksamheten hos de här företagen bygger även på att smita ifrån skatter, särskilt moms. Där ryker 20% av priset jämfört med svenska priser, redan utan lägre inköpskostnader.
Låter jättebraKul att höra!
Jag beställda kameran förra söndagen och den borde ha lämnat UK nu i dagarna (alternativt imorgon om det stått still över helgen). Så borde ha den hos mig nu i veckan.
Jag hojtar till med en lite mer utförlig recension när kameran har landat.
Livio