Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Problemet är fortfarande det att Nikon har släppt en systemkamera som saknar prisbilliga objektiv. Givetvis släpper Nikon nya objektiv hela tiden, men AF-S tekniken är gammal idag - Nikon introducerade den redan i slutet av 90-talet. Det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess och Nikons utbud av AF-S objektiv i konsumentvänliga prisklasser är fortfarande uruselt trots att Nikons instegsmodeller, som exempelvis F55:an, sedan länge har stött konceptet. Framtiden är alltid svår att sia om, men genom att se på vad som har gjorts förr så kan man iaf få en aning om vad som sker framåt och tar vi då in historien i beaktande så faller dina argument platt till marken. Jag skulle inte kunna rekommendera en kamera på ren spekulation att det plötsligt kommer en radda prisbilliga objektiv med viss teknik när det inte har hänt förr trots att tekniken varit i systemets instegsmodeller sedan flera år tillbaka.
Pentax är uppenbarligen bättre på detta med kompatibilitet, vilket är en faktor som många fotografer tycker är viktigt. Även nybörjare. Allt beror ju på vad man är ute efter med sitt fotograferande. Att hänvisa till dyrare Nikonmodeller för att få autofokuserande objektiv i konsumentvänliga prisklasser är inte ett hållbart argument när konkurrerande märken erbjuder autofokuserande objektiv i konsumentvänliga prisklasser även för instegsmodellerna. Just nybörjare är ju priskänsliga, det är iaf min övertygelse.
Hälsar
R
Pentax är uppenbarligen bättre på detta med kompatibilitet, vilket är en faktor som många fotografer tycker är viktigt. Även nybörjare. Allt beror ju på vad man är ute efter med sitt fotograferande. Att hänvisa till dyrare Nikonmodeller för att få autofokuserande objektiv i konsumentvänliga prisklasser är inte ett hållbart argument när konkurrerande märken erbjuder autofokuserande objektiv i konsumentvänliga prisklasser även för instegsmodellerna. Just nybörjare är ju priskänsliga, det är iaf min övertygelse.
Hälsar
R