Det är klart att det är fördel med stort DR och så lite brus som möjligt, det har jag tidigare skrivit, och några faktafel har jag heller inte påstått att du kommer med, utan bara att jag tycker det blivit lite mycket om just detta nu. Vi vet att Sonys nya sensor är mycket bra och ett stort framsteg, men vad mer tjänar detta ständiga upprepande till. Jo att göra påtryckning mot Canon, och det är ju inget fel utan behövs väl det också, men Canon har ju deklarerat att de ska satsa på bättre DR, men allt tar sin tid och med den situation som nu råder i Japan kan vi nog inte vänta allt för mycket på kort sikt. Men jag upplever inte det mina Canon presterar som något begränsande till det jag behöver, andra har ju givitvis andra behov. Att byta system när annat är bättre i något avseende, låter sig inte göras för de flesta, och visst kan det vara irriterande att få vänta på det egna märkets förbättringar. Men vad annars att göra än det du och andra gör, att trycka på tillverkarna. Men om påtryckningarna verkar vara ett ensidigt ställningstagande mot ett visst märke så tappar de i värde. Att få till stort DR i eller nära statiska motiv är ju inget problem nu, en snabb kamera med brett AEB fyller funktionen bra tillsammans med att fotoprogram, svårare är det ju med rörliga motiv, där har Sonys sensorer störst fördelar, men ofta kräver dessa motiv höga iso för att få ned tiden och då är inte fördelen lika stor eller obefintlig.