Ingju
Aktiv medlem
Konstigt... jag uppfattar inte honom som arrogant för fem öre.
Däremot förstår jag att han tröttnar på att förklara samma sak om och om igen för folk som tycks ha ställt in sig på att han har fel (inte helt sällan p.g.a. märkeskramande), utan att ha nån koll på vad de pratar om.
Lätt att säga när man sluppit fösas in i en kategori man inte vill förknippas med. Men skit samma vi ska inte diskutera person utan sak här. Mikael tycks ännu inte sett att I.R:s bilder inte bara exponerats längre tid med 5DII än med D7000 utan att bilderna från 5DII är betydligt ljusare, vilket åtminstone delvis motsäger att Canon i det här fallet fuskar med iso-talen mer än Nikon. Det betyder, vad jag förstår, att 5DII mäter annorlunda än D7000. Annars tycket jag den här tråden varit mycket intressant och upplysande, men jag har inte behövt alla bildbevis som upprepats gång på gång, jag har ingen anledning att tro något annat än att Sonys nya sensor är mycket lyckad. Att sedan det mesta är kompromisser och en satsning på en sak kan ge nackdelar på ett annat område, men det gäller nu inte det aktuella ämnet, mindre brus och bra DR är enbart positivt.