Annons

Diskutera Nya Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
hur gör man så bilder kommer direkt in adobe photoshop ,, det gick på min d30 men får inte det att fungera på min 10D,,, där slog jag bara på kameran vips så kom bilder in i ett program som atomtiskt flyttade över bilderna i Photoshop


hjälp!
 
Jag vet inte om detta tillägg på tråden helt och hållet följer forumreglerna och för diskussionen framåt, men av tråden att döma tror jag att jag är i gott sällskap…

Jag har tittat in i tråden några gånger, det är få trådar som rönt samma intresse, åtminstone om man ser till dess längd.

Det är inte min avsikt att klampa någon på tårna, men tråden är smått fascinerande. Ta ”ett kliv” ut ur tråden och ut ur den våta 10D-drömmen och betrakta tråden utifrån. Jag får vibbar från en del aktieforum från slutet av 90-talet, en exalterad stämning, något fartblind och okritiskt. Det som gör tråden extraskoj är frånvaron av tjejer samt den totala fokuseringen på verktyget. Nu är väl det verktyget som ska stå i fokus av tråden, men ändå. 400-500 inlägg om en kamerausling!

men jag är nog bara avis… ;-)
 
Re: Re: Äntligen min 10D

Ralph skrev:
Jag säger bara Firewire-kortläsare och RAW-plugin till Photoshop

? det är väl bara att plugga in pc'n med firewire uttaget på 10d?...

aj aj.. just ja.. fanns inget.. synd..

;-)

var tvungen....

/Johan
 
Tänk om bara Saddam och Bush hade fått en varsin Canon 10D också. Då skulle det kanske vara fred i världen;-)
 
28-135 ankommen

Beställningen från Technidirekt gjordes den 19:e, objektiv anlände igår och jag hämtade det idag.

Rätt bra service. *skriver på resellerratings*

Fotoking.de har jag nu skrivit och undrat vad i helvete de håller på med.

20 dagar för att skicka två minneskort är lite väl...
 
Sumpen skrev:
...Det som gör tråden extraskoj är frånvaron av tjejer samt den totala fokuseringen på verktyget. Nu är väl det verktyget som ska stå i fokus av tråden, men ändå. 400-500 inlägg om en kamerausling!

men jag är nog bara avis… ;-)
Hehe...och ändå har vi knappt fått kameran än. Vänta bara tills vi börjar gaffla om vad vi tycker om den.
Kollar man runt lite bland forum på nätet så har väldigt få varit besvikna med sin D60, tvärtom. Allt tyder just nu på att 10D kommer att ge minst lika många nöjda användare, och visst är verktyget viktigt. Inte viktigast kanske men viktigt (och roligt).
 
Var ute och testkörde min 10D idag.
Fan vilken underbar kamera!
Den exponerar klockrent, AFen är härligt snabb och slutaren ljuvligt tyst (jämfört med Nikon D100).
Ångrar inte för en sekund att jag gick över från Nikon (D100) till Canon.
Me so happy! ;)
 
Nu har jag köpt in min fin fina Tri-X rulle med 36 exponeringar. Ska bli intressant o se vad det kan bli av denna rulle;-)
 
10D är på väg nu iaf..många av er har redan fått den fusk!! ;-) imorgon eller senast fredag kan jag hämta ut den..ahhh!
tyvärr dröjer vertikalgreppet..men bara en vecka, det får man leva med.
 
Kim10D skrev:
10D är på väg nu iaf..många av er har redan fått den fusk!! ;-) imorgon eller senast fredag kan jag hämta ut den..ahhh!
tyvärr dröjer vertikalgreppet..men bara en vecka, det får man leva med.

MEN!

det var inte många månaders sedan Minolta Deimage var världens genom tiderna bästa kamera utan konkurrens vare sig från historiska såväl eventuellt kommande produkter i framtiden...

du byter alltså ner dig nu... ;-)

Lycka till.

Johan
 
julgus skrev:
MEN!

det var inte många månaders sedan Minolta Deimage var världens genom tiderna bästa kamera utan konkurrens vare sig från historiska såväl eventuellt kommande produkter i framtiden...

du byter alltså ner dig nu... ;-)

var har du fått det ifrån?
 
Mmmmhmm..

Den har lite mindre grepp än jag skulle önska. Det blir klart bättre med vertikalgreppet. Men min 1N HS är klart skönare i greppet. Annars känns den förhållandevis lätt och har en skön finish.


/Jeppe - när är batteriet färdigladdat? ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.