Annons

Diskutera Nya Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
Mmmmhmm..

Den har lite mindre grepp än jag skulle önska. Det blir klart bättre med vertikalgreppet. Men min 1N HS är klart skönare i greppet. Annars känns den förhållandevis lätt och har en skön finish.


/Jeppe - när är batteriet färdigladdat? ;)

precis det som jag inte gillar med eos 1D/1Ds. Varför kunde man inte behålla greppet från senaste boostern (3/1v)? Snäppet större och grymt mycket skönare..
 
Gjorde jag rätt/fel? :)

Blev uppringd av Cyberphoto idag vid lunch (jag var nr. 4 på 10D listan) och de frågade om jag ville ha den. Jag svarade nej! :)

Jag har ingen jättepanik att byta upp mig från min 5MP Sony F-717 som för övrigt tar fantastiska bilder enligt mitt tycke.

Dock så kommer jag att uppgradera till en DSLR men jag väntar nog till nästa generations DSLRs.
 
Tack

Man tackar rico då är man ett steg närmare då!!
Ringde cyber idag satt 1 timma i kö och var etta i telefonkön hela tiden sen la jag på .
 
Re: Gjorde jag rätt/fel? :)

Rico skrev:
Blev uppringd av Cyberphoto idag vid lunch (jag var nr. 4 på 10D listan) och de frågade om jag ville ha den. Jag svarade nej! :)

Jag har ingen jättepanik att byta upp mig från min 5MP Sony F-717 som för övrigt tar fantastiska bilder enligt mitt tycke.

Dock så kommer jag att uppgradera till en DSLR men jag väntar nog till nästa generations DSLRs.

Det kan ju vara en anledning till att du ångrar dig:

Rico skrev:
Jag har en F717 och 5MP räcker lätt tycker jag. Vore roligare om de lade krut på bättre AF istället för MPixels.
 
Var är min D10???

Var inne & frågade på min affär där jag beställde D10:an i början av Mars.
De sa att de ringt kontoret som sa att den skulle komma den 10-11 April.......
Varför har vissa fått den redan nu???

Fusk:)
 
Hej

oj oj

rykten cirkulerar på nätet om Canon 20d, enligt obekräftade rykten så ska den ha en ny CMOS 8.5 mega pixels sensor och kosta ca 200 dollar mer än 10d....

Canon verkar ha lagt i overdrive växeln.. kul! Det måste sporra konkurrenterna att arbeta hårdare.

Vi får med spänning följa utvecklingen!

Mvh
Johan
 
Rykten ger jag inte 5 öre för. Det kommer säkert 9-Megapixel EOS som är billigare än 10D så småningom. Frågan är inte OM utan NÄR. Jag tvivlar på att den kommer så snart. I vilket fall lär bruset öka om man inte ökar storleken på sensorn samtidigt.
 
julgus skrev:
ja lika logiskt som att det blev D60 efter D30 eller hur...

Nja.. Canon har gått tillbaka till den gamla numreringen av kamerorna. Alltså har de tagit EOS 10's namn och om den kommande modellen ska få ett namn så borde det bli 100D, vilket är något för likt Nikons D100 kanske. Alltså borde det messt rimliga vara 5D eller 50D, för att senare släppa en 3D (låter också skumt).

Ps.. Mats... Det är Nikon som har D före siffrorna numera ;)
 
julgus skrev:
ja lika logiskt som att det blev D60 efter D30 eller hur...

Det logiska med det är att D30 har 3mp och D60 har 6mp, och det är en annan seriebeteckning.

lägre siffra är ju annars dyrare modell vad gäller Canon..och då med siffrorna före bokstäverna.

nopp..tror inte på en 20D som är bättre än 10D..då bör den heta 5D.

och nej, jag tror inte ett dyft på de ryktena..att en erättare för 10D kommer om ett år, och en dyrare modell (5D) för runt 30 000:- i höst tror jag mer på.
 
Det där är inte ett rykte, det var bara en snubbe som skämtade på dpreview. "Ryktet" är att det ska komma en mer högupplösande motsvarighet till EOS 3 i höst. Detta kommer bland annat från en snubbe som heter Paul Pope som hade rätt om 10D:n och även har haft rätt tidigare. Enligt honom kommer det inga andra D-SLRer från Canon i år.

Det verkar som om "vissa" Fuji-ägare på fotosidan väldigt gärna vill spekulera om Canon. Undrar om det händer för lite på deras front? Dags att byta kanske? :)
 
Men nu får ni ju ge er! Kameran är inte ens uthämtad, och folk börjar redan diskutera ersättaren?

En stilla undran: Är det ingen som tar bilder längre?
 
Hej

jag tar gärna del av det som skriv om den nya Canon kameran. Detta för att jag är allmänt intresserad och för att det är kul med nyheter.

Fuji ligger fö inte på latsidan, 20 mb pixels bakstycke (nyligen lanserat), hus och optik till nya Hasselblad samt en ny och uppdaterat ccd med större tolerans för kontraster än de nuvarande.

Jag har Nikon analog och Fuji S2 digital och har ingen anledning att byta då detta system levererar helt enligt mina önskemål.

Sedan kan man ju tycka att det har blivit lite hausse kring 10d. En del verkar ju tro att en förutsättning för att motiven skall uppenbara sig är att de har den senaste modellen av kamera i näven. Tydliga tecken är ju att D60, D100 dyker upp som obetydligt begagnade.

Mitt sista inlägg i denna tråd då jag inte i onödan vill grumla er eufori över 10d.

Med vänlig hälsning
Johan










bugkiller skrev:
Det där är inte ett rykte, det var bara en snubbe som skämtade på dpreview. "Ryktet" är att det ska komma en mer högupplösande motsvarighet till EOS 3 i höst. Detta kommer bland annat från en snubbe som heter Paul Pope som hade rätt om 10D:n och även har haft rätt tidigare. Enligt honom kommer det inga andra D-SLRer från Canon i år.

Det verkar som om "vissa" Fuji-ägare på fotosidan väldigt gärna vill spekulera om Canon. Undrar om det händer för lite på deras front? Dags att byta kanske? :)
 
Re: Re: Gjorde jag rätt/fel? :)

Rico skrev:
Jag har en F717 och 5MP räcker lätt tycker jag. Vore roligare om de lade krut på bättre AF istället för MPixels.

Det är väl precis det Canon har gjort nu med 10D:n. AF:en är nu mycket bättre än på D60:n.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.