ANNONS
Annons

Din objektivdröm i idagsläget?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Dyrgrip

alexaD skrev:
På önskelistan nästa jul

Canon EF 1200mm f/5.6L USM

Kort info:
Pris ca 750 000sek
Finns bara 10st i världen
Du kan fota en bilplåt på 800 meters avstånd!

This is one of the most craziest things Canon ever produced!

Länk:

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=7333

Klicka er vidare!
Om man beställer ett sådant från Cyber så är jag övertygad om att man får en kartong Aladdin i stället för ett litet Mars med i leveransen!

Jag skulle vilja prova en äldre Canon 50mm/1,2 för mätsökarkameror. Passar min Bessa R2. Verkar ganska platt och kompakt, trots ljusstyrkan. Ganska svår att hitta tror jag, men drömma kan man ju alltid.

Har ju rätt nyligen införskaffat ett av mina absoluta drömobjektiv: 85/1.2L

Men kvar på önskelistan står 14/2.8L, TS-E 24/3.5, TS-E 45/2.8 och TS-E 90/2.8.

Den som skänker mig något av de objektiven bjuder jag på god middag! (Varför inte kalvbräss med gräddstuvade murklor?) ;)

Walle skrev:
Har ju rätt nyligen införskaffat ett av mina absoluta drömobjektiv: 85/1.2L

Men kvar på önskelistan står 14/2.8L, TS-E 24/3.5, TS-E 45/2.8 och TS-E 90/2.8.

Den som skänker mig något av de objektiven bjuder jag på god middag! (Varför inte kalvbräss med gräddstuvade murklor?) ;)
Det där måste jag rapportera till redaktionen. Bytes-annonser hör hemma på annonsmarknaden. För övrigt tror jag ingen skulle byta bort en L-glugg mot mindre än en tre-rätters middag.

Har just fått två L-objektiv levererade, EF 24-105 mm f/4L IS USM och EF 70-200 f/4L IS USM. Behöver inte drömma mer idag.

I morgon är en annan dag...

paul innergård skrev:
Det där måste jag rapportera till redaktionen. Bytes-annonser hör hemma på annonsmarknaden. För övrigt tror jag ingen skulle byta bort en L-glugg mot mindre än en tre-rätters middag.

Jag kan lugnt tänka mig att uppgradera erbjudandet till en tre-rätters middag :) Jag gör fasansfullt god chokladglass ;)

Walle skrev:
Jag kan lugnt tänka mig att uppgradera erbjudandet till en tre-rätters middag :) Jag gör fasansfullt god chokladglass ;)
Skit också, jag som sålde all min Canonutrustning för en tid sen. Bla en 85 1,2. Om jag vetat om ditt kanon-erbjudande så hade jag naturligtvis skippat de 14000 kr som den gick för.

Visade sig finnas en annan fotogalning på stället där jag är och jobbar just nu, så nu har jag klappat en EF 85 mm f/1,8 USM och en EF 100-400 mm f/4,5-5,6L IS USM också idag.

Blir uttorkad av allt dreglande...

drömmen är ett Canon EF 400/2,8 L IS USM

men blir nog att köpa sej en EF 400/5,6 L USM när plånboken tillåter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar