Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Dark2

Aktiv medlem
Nu är det så att jag har tänkt köpa en kamera till min mamma när hon fyller år. Hon fottar rätt mycket på amatör nivå. Dock mest sina egna blommor. Nu har hon en systemkamera som är en minolta. Problemet är att hon tar mycket och sedan så blir inte alla bilder så bra. Så när hon skickar dom på framkallning så blir väl runt hälften av bilderna bra. Så då tänkte båda hon och jag att en digital systemkamera skulle vara bra då hon kan se bilderna i datorn och se vilka hon vill skicka till framkallning. Jag köpte ett nummer av Allt om Digitalfoto. Och där på en sida stog det om några olika digital budget systemkameror. Konica Minolta Dynax 5D, Canon EOS 350D, NikonD50,Olympus E-500 och Pnetax ist DL.
Nu undrar jag vilken av dom som man borde välja. Ni får även gärna länka till affärer som har paket med någon standar objektiv och minneskort. Dock får det max kosta 9500. Men kan även tänka mig köpa begagnat. Men är lite osäker på det. Då det är mycket pengar och kanske ingen garanti. Så fram med alla tips ni kan ge båda på vilken man ska välja och någon bra affär som säljer dom.

Första inlägget här vet ej om det hamnade i rätt kategori.
 
Hon har alltså nu en systemkamera Minolta - då kan det mycket väl vara så att hennes objektiv till den passar till en KonicaMinolta D5 och D7.
Kolla ämnet
"Dynax 5D, objektivkompatibilitet"

PS. Hur gör jag för att det ska bli en direktlänk till det ämnet?
 
letat lite efter bra paket. Men vet inte riktigt hur en alltiallo objektiv ska vara. Hur många millimeter? 35-70 eller?
 
Man kommer väldigt långt med en 28-75 f/2,8. Köper man en Konica-Minolta kan man köpa det som "original", och väljer man ett annat märke heter det Tamron.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.