Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Digital Dynax 7 Officiell!
- Trådstartare bjornt
- Start datum
kaw
Aktiv medlem
Vad kantig den är. Lite 80-talsstuk även om den kanske inte just är som en 7000. I jämförelsen ovan så vinner 10D överlägset med sitt kortare avstånd mellan objektiv och sökare. Fast där ligger väl Pentax bra till också.sagan skrev:
Dynax 7:
avslutat medlemskap 201003
Avslutat medlemskap
Ja, det känns som de skalat 7:an lite...Den övre displayen är ju borta, liksom afbelysningen och avkännaren i handgreppet och jag såg heller inget uttag för blixtkabeln, men den kanske finns någon stans Jag tycker sjuan är rätt snygg som den är och gillar inte riktigt canons svällande former, men sen är Dynax 7 väldigt skön att hålla i och använda, speciellt med de stora rattarna upptill.
Är det någon som vågar tippa vad priset hamnar på, i jämförelse med konkurrenterna?
Är det någon som vågar tippa vad priset hamnar på, i jämförelse med konkurrenterna?
Ja, den är ganska ful. Ser som sagt väldigt 80-tal ut, påminner om Sigmas DSLR.kaw skrev:
Vad kantig den är. Lite 80-talsstuk även om den kanske inte just är som en 7000.
Men utseende är inte allt, jag är väldigt nyfiken på AS-funktionen.
sagan
Avslutat medlemskap
Info i sökaren ska det ju vara oxå så klart..men man vill väl inte ha för mycket info där heller?NixXxoN skrev:
man kanske får kolla i sökaren då?
rindler skrev:
Liksom "den vanliga 7:an" lär den väl ha informationen på displayen på bakstycket.
Är det vettigt med tanke på strömförbrukningen?
En liten s/v LCD drar ju betydligt mindre ström.
sagan
Avslutat medlemskap
Calle S skrev:
Ja, den är ganska ful. Ser som sagt väldigt 80-tal ut, påminner om Sigmas DSLR.
Men utseende är inte allt, jag är väldigt nyfiken på AS-funktionen.
Jo, lite 80-tal men jämfört med Dynax 7 tycker iaf jag att det är en rejäl förbättring, klart rundare/snyggare former.
sagan
Avslutat medlemskap
Liza skrev:
mpfff nu blev tom jag intresserad
Nu blommar asfalten!
Även lite 80-tal är på tok för mycket 80-tal.sagan skrev:
Jo, lite 80-tal men jämfört med Dynax 7 tycker iaf jag att det är en rejäl förbättring, klart rundare former.
Nån som vet vilken sensor de har valt?
SmurfMolly
Aktiv medlem
Jublar!
Dags att spara kosing och hålla tummarna att den visar sig vara ett bra köp sen när den kommer..
Nån som vågar gissa prisnivå? =)
Dags att spara kosing och hålla tummarna att den visar sig vara ett bra köp sen när den kommer..
Nån som vågar gissa prisnivå? =)
sagan
Avslutat medlemskap
Calle S skrev:
Nån som vet vilken sensor de har valt?
Det är väl samma som Nikons och Pentax, Sonys sensor.
Ingemansson
Aktiv medlem
Bara att gratulera Minolta-folket, verkar ju bli ett kanonhus.
Själv är jag Nikon-anhängare men Minolta har imponerat på mig förr så det här blir nog bra. Mitt nästa kap blir nog en Minoltaprodukt, en scanner dock..
/Andreas
Själv är jag Nikon-anhängare men Minolta har imponerat på mig förr så det här blir nog bra. Mitt nästa kap blir nog en Minoltaprodukt, en scanner dock..
/Andreas
tormig
Aktiv medlem
Hur fungerar AS?
Är det ngn som vet hur AS fungerar, rent tekniskt alltså?
Det jag funderar på är hur bra det kommer att fungera på en kamera där man kan byta objektiven dvs ändra den totala massan som jag inbillar mig spelar en stor roll när man skall dimensionera ett anti-skak system.
Men jag har som sagt ingen aning om hur det fungerar ....
Är det ngn som vet hur AS fungerar, rent tekniskt alltså?
Det jag funderar på är hur bra det kommer att fungera på en kamera där man kan byta objektiven dvs ändra den totala massan som jag inbillar mig spelar en stor roll när man skall dimensionera ett anti-skak system.
Men jag har som sagt ingen aning om hur det fungerar ....