Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital Dynax 7 Officiell!

Produkter
(logga in för att koppla)
7:an är snyggare :)...men varför sitter inte det några avkännare i handgreppet till ögonaktiveringen ?? rutorna finns ju kvar under okularet..
mvh/Gunte..

sagan skrev:
Dynax 7:
Vad kantig den är. Lite 80-talsstuk även om den kanske inte just är som en 7000. I jämförelsen ovan så vinner 10D överlägset med sitt kortare avstånd mellan objektiv och sökare. Fast där ligger väl Pentax bra till också.

Ja, det känns som de skalat 7:an lite...Den övre displayen är ju borta, liksom afbelysningen och avkännaren i handgreppet och jag såg heller inget uttag för blixtkabeln, men den kanske finns någon stans :) Jag tycker sjuan är rätt snygg som den är och gillar inte riktigt canons svällande former, men sen är Dynax 7 väldigt skön att hålla i och använda, speciellt med de stora rattarna upptill.

Är det någon som vågar tippa vad priset hamnar på, i jämförelse med konkurrenterna?

Bättre med KONOLTA då?

Sony Ericsson är separata ord dock, inte hopbyggda, det skulle verkligen vara fult..

Även Konica Minolta är särade ord.

Nope..tydligen ska all info vara i samma skärm.
Märkligt..t.o.m Dimage 7/A-1/A-2 har två skärmar.

kaw skrev:
Vad kantig den är. Lite 80-talsstuk även om den kanske inte just är som en 7000.
Ja, den är ganska ful. Ser som sagt väldigt 80-tal ut, påminner om Sigmas DSLR.
Men utseende är inte allt, jag är väldigt nyfiken på AS-funktionen.

Calle S skrev:
Ja, den är ganska ful. Ser som sagt väldigt 80-tal ut, påminner om Sigmas DSLR.
Men utseende är inte allt, jag är väldigt nyfiken på AS-funktionen.

Jo, lite 80-tal men jämfört med Dynax 7 tycker iaf jag att det är en rejäl förbättring, klart rundare/snyggare former.

Jublar!

Dags att spara kosing och hålla tummarna att den visar sig vara ett bra köp sen när den kommer..

Nån som vågar gissa prisnivå? =)

Bara att gratulera Minolta-folket, verkar ju bli ett kanonhus.

Själv är jag Nikon-anhängare men Minolta har imponerat på mig förr så det här blir nog bra. Mitt nästa kap blir nog en Minoltaprodukt, en scanner dock..

/Andreas

Hur fungerar AS?

Är det ngn som vet hur AS fungerar, rent tekniskt alltså?

Det jag funderar på är hur bra det kommer att fungera på en kamera där man kan byta objektiven dvs ändra den totala massan som jag inbillar mig spelar en stor roll när man skall dimensionera ett anti-skak system.

Men jag har som sagt ingen aning om hur det fungerar ....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar