Annons

Digital Dynax 7 Officiell!

Produkter
(logga in för att koppla)
Man skulle ju tycka att TTL-mätningen borde fungera också, oavsett vad som sitter framför, då den också sker i huset, men det gör den uppenbarligen inte med D70/D100.

Ja, mätningen borde ju funka med digitalaren om den gör det med Dynax 7. Någon som vet om den gör det..?

/Pontus
 
"22 Aug 2003 from Peter Blaise Monahon via Minolta Mailing List:
Minolta xi and si cameras, and most later models, have a shutter lock, which prevents the shutter from being released if anything other than an AF lens is fifted (e.g. slide copier, T-mount manual mount lens, telescope, et cetera). To over-ride this: Minolta 9 or 7 camera = Select Custom Function 16 and set to 2"


Hmmm... Det ska nog kunna funka... :)
Sitter redan och dreglar över min 400mm f/3,5 VR... ;-)

/Pontus
 
Man skulle ju tycka att TTL-mätningen borde fungera också, oavsett vad som sitter framför, då den också sker i huset, men det gör den uppenbarligen inte med D70/D100.
Det är för att den använder avståndsinfo på vissa och lite andra saker så du måste ha objektiv med chip i. Det går även att få vissa typer av dom äldre objektiven chippade för en $90.

Det är väl bara D1x, D1h, och D2h som klarar dom äldre som dom är annars.
 
Damocles skrev:
Det är för att den använder avståndsinfo på vissa och lite andra saker så du måste ha objektiv med chip i. Det går även att få vissa typer av dom äldre objektiven chippade för en $90.

Det är väl bara D1x, D1h, och D2h som klarar dom äldre som dom är annars.

Jo, jag har funderat på att chippa telet eller köpa en Nikon D1. D1x, D1h och D2h är för dyra i nuläget. Den som chippar bäst är Rolland Elliott, men han har slutat svara på mail och jag har hört flera som fått leva utan sina objektiv i månader, så jag vet inte. Jag kan sätta objektivet på en D300 och få ljusmätning, men inte med Nikons egna hus, vilket bara är lathet eller ett strategiskt val av Nikon. Vill de välja bort mig som kund så OK... (Hoppas jag inte lät alltför bitter där!)

/Pontus
 
ANNONS