Annons

Digital Dynax 7 Officiell!

Produkter
(logga in för att koppla)
Trevligt! Bara prestandan o priset är bra så blir det en sådan! Steget blir inte så stort för mig som Dynax 7-ägare!
 
NixXxoN skrev:
Trevligt! Bara prestandan o priset är bra så blir det en sådan! Steget blir inte så stort för mig som Dynax 7-ägare!

Förstår det. Men se upp med brusnivåerna. De är hopplösa i min D7Hi vid höga ISO-tal och långa slutartider.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Förstår det. Men se upp med brusnivåerna. De är hopplösa i min D7Hi vid höga ISO-tal och långa slutartider.

Nu är ju denna sensor långt mycket större, 25.1 x 16.7mm istället för 8.8 x 6.6mm, vilket ger helt andra möjligheter att få lågt brus.
 
Den ser bra ut med det där 28-105mm objektivet, då vet man hur den ser ut om man skruvar av den från 505:an & på detta hus! =)

Snyggt hus också! =P

Ska bli mycket intressant och se recensioner...
 
Jag tycker att det är konstigt att den saknar modellbeteckning på framsidan. Alla knappar är ju annars på baksidan och lättåtkomliga.

Måste säga att AS i huset var väntat :)
 
Och jag som gillar utseendet hos kameror utan vertikalgrepp/motorer kan bara fortsätta att beklaga mig över att Nikon prioriterar batteri (?) före utseende. Ställde en fråga här men fick inget svar.
 
Tycker iofs inte de ser så himla lika ut ;)

Hade däremot inte haft något emot om det t.om. satt samma sensor i D7D (eller vad den skall kallas) som i 10D.
 
Jag tycker de är förvånansvärt lika...faktiskt tycker jag den är mer lik 10D än Dynax 7.

Vore ju nice..men jag tror inte Canon säljer sin sensor.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.