Falumas
Aktiv medlem
Nja, det är nog Apple som ska ha cred här, inte kopiatorn MSFT. Bakgrunden är iPhone när det gäller multitouch. MSFT kopierar (och ofta dåligt), men ok, möjligen blir Silverlight en alltmer integrerad del av det OS många av oss tyvärr tvingas leva med. The Steve på Apple förordar HTML5. Här finns ett läsvärt "open letter" från Apple ang. kontroversen med Adobe/Flash från April. Flash kommer nog gradvis dö, och nog vore det väl bättre med en öppen standard som HTML än att MSFT (av alla!) kommer med kodpaket till våra browsers.
http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/
Jo, HTML5 är helt klart framtiden, tyvärr är vi inte där än. Dessutom måste man ge MS cred för alla deras gratis utvecklingsverktyg till Silverlight som faktiskt är otroligt bra. Att flash är ett otyg håller jag dock helt med Steve om, jag såg i min logg på datorn här om dagen att min IE hade crashat 9 ggr senaste året och 7 ggr var det flash som hängt sig.
Nu har MS haft stöd för multitouch längre än iPhone funnits så dom kopierade apple innan dom hade det. Apple skall dock ha cred för att dom har fått kreti och pleti att förstå hur bra det är.
/Karl