Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det här var snyggt och bra!

Produkter
(logga in för att koppla)
lottawe skrev:
Men är det jobbigt att logga in menar du?

Jag har inte sagt att det är jobbigt Lotta, men det var smidigt att slippa logga in. Sedan kan det ju faktiskt finnas situationer då man inte vill/kan eller bör logga in på vilken sajt det än månde vara, men ändå vill ta sig en hastig titt.

/Nonno

Senast ändrad:
HDFS) (KGS skrev:
Va!? kan man logga ut från fotosidan?
Jag testade en gång och jag upptäckte en sak som jag kom på att ifrågasätta nu..

Varför ser man fler forumtrådar under "Lista nya/olästa" när man är utloggad än när man är inloggad?

nonno skrev:
.....Sedan kan det ju faktiskt finnas situationer då man inte vill/kan eller bör logga in på vilken sajt det än månde vara, men ändå vill ta sig en hastig titt.

/Nonno
Gör det? Jag har aldrig hamnat i nån sån situation, så det visste jag inte..
Däremot vet jag att vissa drabbas av typer som snokar av fel orsaker, och gissningsvis tror jag t.o.m såna situationer är vanligare än de situationerna man inte kan/bör logga in. Tyvärr.

Är ni färdiga med layoutförändringarna? För att det ser verkligen inte bra ut just nu...

1. Marginalerna är ojämna runt profilsidan. Höger- och vänstermarginalen är för liten.
2. De horisontella avdelarna ligger mycket underligt och fult, för nära ovanstående stycke och för långt ifrån nedanstående.
3. Exempelbildernas layout blir mycket splittrad och ful. Som sagts tidigare kan det hjälpa om de sorteras i stående och liggande. Avståndet mellan bildraderna och rubriken och avdelarna är fyra olika mått. Skulle vilja ha möjlighet att stänga av den funktionen helt och hållet.
4. Album och annat hamnar helt fel under exempelbilderna. Hela layouten kantrar helt och hållet. Om dessa saker lades i vänstermarginalen skulle exempelbilderna kunna räddas.
5. Hela siten spretar när det gäller typsnitt, det är som om det finns två eller tre parallella system. Det hela ser rent amatörmässigt ut, faktiskt.
6. På förstasidan finns alldeles för många olika typsnitt. Det nya typsnittet kan mycket väl få gå igenom hela sidan. Det är betydligt mer lättläst och snyggare än det hiskeliga glesa som ligger i vänsterspalt och i nederkant.

etc...

Ni har gjort ett fantastiskt jobb med Fotosidan, men just nu ser den för jävlig ut. Nästan så att man skäms för att länka till den...

pareli skrev:

6. På förstasidan finns alldeles för många olika typsnitt. Det nya typsnittet kan mycket väl få gå igenom hela sidan. Det är betydligt mer lättläst och snyggare än det hiskeliga glesa som ligger i vänsterspalt och i nederkant.
Just denna punkten håller jag med om.

Profilsidorna tycker jag dock ser bra ut, men kunde ju inte låta bli att snegla på avstånden som nämndes. Visst kunde de dras ihop, men jag som gillar luft skulle hellre se en ökning mellan text och linje nertill än en minskning upptill om något ändras. Tycker dock inte alls det är fult nu heller utan helt ok.

Det jag funderat över vad gäller profilsidorna är om det inte vore bättre att byta plats på profilbild och länkar (kontakta m.fl.) Risken är att det ser sämre ut för inloggade om inget mer också flyttas om, men mycket bättre för oinloggade (som bara får ett underligt vitt tomrum där kontakta, GB, bevaka mm ligger nu. Vore snyggare för dem att se profilbilden högerjusterad tror jag, och säkert går att fixa till det snyggt för alla typer på nåt sätt..

Jag tycker fotosidan är snygg! Men allt bra kan som känt bli ännu bättre..

Jag tycker överlag att det är snyggt som det ser ut nu. Men jag gillar inte de stora typsnitten i presentationen, det ser ut som om man skriker!

Bilagor

• pres.jpg
    pres.jpg
    12.8 KB · Visningar: 363
Det här tycker jag är mindre bra, förstasidan på menyvalet bilder http://www.fotosidan.se/gallery/ inte en bild... o sen måste man välja igen. Locka in besökarna med de senaste bilderna i tumstorlek i anslutning till menyn.

Märker att jag tappat fart i bildkommenterandet för längesen. Låg inte de senaste bilderna på förstasidan en gång i tiden?

I början av året la jag min tusende kommentar, nu är jag nere i 970 nånting o jag har säkert skrivit nåt hundratal kommentarer i år, men nåt e väl fel när man inte ens håller takten med kommentarer som försvinner liksom. Kan hänga runt på fotosidan i dagar utan att se en enda bild, slår det mej nu...

/kg, som inte orkar starta en ny tråd, det mesta e ju bra...

Gallerisidan skall göras om. Den skall blir precis som du säger, en sida fullt med bilder som skall locka till att man tittar mer på bilder.

Sen har vi lite andra idéer om hur man skulle kunna visa bilder på fler ställen, bland annat att bredvid forumtrådar och artiklar/nyheter, presentera slumpade nya bilder som är lagda i kritikpoolen.

Ska bli spännande. Redaktionen har väl haft en stärkande jul hoppas jag. God fortsättning!

Nu borde väl julmaten vara smält och en del tid ha funnits, men fortfarande inga bilder på fotosidans bildsida. Den ser rätt trist ut faktiskt...

Jag, men det kanske bara är jag, läser betydligt fler foruminlägg än jag kollar på bilder... ja, upptäckte t o m att jag knappt lägger in några bilder heller längre. Det beror inte på att jag fotar mindre nu än tidigare. Hmm...

Tycker fortfarande att bilderna kommer i andra hand på fotosidan numera... iofs har jag inget emot forumdiskussioner eller att lägga bilder i trådar som "övergivna hus", "vilken är platsen" och "fotografer in action" osv, men helt rätt är det väl inte...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar