Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det är snart jul, ersättare för D300s och D700 på G

Produkter
(logga in för att koppla)
Expert lade ner sin Sundsvalls-butik för någon vecka sedan, stora prisskyltar på varorna signalerade att det minsann var läge att slå till. Det lustiga var dock att priserna var exakt samma som före "rean" endast skyltarna hade bytts ut.

Jag försökte pruta ner ett Nikon 50mm /1.8 som butiken skulle ha 1600:- för. En hundring kunde dom sänka. Jag påpekade att andra butiker sålde för 1300:-, mummel, mummel, och hej då.

Ingen slump att dom gick omkull :)
 
Ja just nu har cyber erbjudan på D700 till 18990 och på blocket hittat jag en Nikon D300s samt D700 LAGERRENSNING

http://www.blocket.se/angelholm/Nikon_D300s_samt_D700_LAGERRENSNING_30743429.htm?ca=23_3&w=1

Kanske där hända något snart.........

Är det vanligt att Expert lägger ut annonser på blocket med stavfel och höftade mobilbilder? Den där annonsen känns inte seriös för fem öre. Ser snarare ut som en samling stöldgods. Det är förstås inte så men det ser lite illa ut.
 
Heh, ja den annonsen såg verkligen suspekt ut. Fylld med stavfel och kasst foto på produkterna. Det luktar oseriösitet långa vägar där. En stor butikskedja som Expert skulle inte skriva såna annonser.

/ Magnus
 
Hitta.se hittar ingen med det numret heller. Dessutom ett 08-nummer och annonsen är från Ängelholm?

Låter som att man ska maila eller ringa och tro att det är expert man snackar med och så ska man köpa en kamera man tror är från Expert som i själva verket är stöldgods eller något.
 
Hitta.se hittar ingen med det numret heller. Dessutom ett 08-nummer och annonsen är från Ängelholm?

Låter som att man ska maila eller ringa och tro att det är expert man snackar med och så ska man köpa en kamera man tror är från Expert som i själva verket är stöldgods eller något.

Tror inte att man får nån kamera efter dom lurat en att betala.
Betänk att det är snart Jul och det är då bedragarna ploppar upp som svampar
 
Expert lade ner sin Sundsvalls-butik för någon vecka sedan, stora prisskyltar på varorna signalerade att det minsann var läge att slå till. Det lustiga var dock att priserna var exakt samma som före "rean" endast skyltarna hade bytts ut.

Jag försökte pruta ner ett Nikon 50mm /1.8 som butiken skulle ha 1600:- för. En hundring kunde dom sänka. Jag påpekade att andra butiker sålde för 1300:-, mummel, mummel, och hej då.

Ingen slump att dom gick omkull :)

Ja köpa i butik överlag är ju att kasta pengarna i sjön. Ok om man behöver ett filter eller motsv ganska omgående, men det är ju ockerpriser de säljer grejerna för, samt att det är långt i från säkert att man får en sprillans ny grej, och inte ngt butiksexemplar som folk har fingrat på.

Expert i synnerhet är onödigt dyra. Klientelet är ju i princip bara medelålders män som knappt vet hur man hanterar en kamera

Skulle vilja påpeka att den nyare och bättre D7000 säljer också för 11 000 kr. Varför köpa en äldre och sämre kamera när man kan få en nyare och bättre för samma pris? I'm just asking...
 
Jag roade mig för nåt år sen med att skriva ut en förteckningfrån en rycktessait med vad och när Nikon skulle komma med nyheter, så här efteråt kan bara konstateras att det är tunt med uppfyllelser på dessa profetsior
 
Jag roade mig för nåt år sen med att skriva ut en förteckningfrån en rycktessait med vad och när Nikon skulle komma med nyheter, så här efteråt kan bara konstateras att det är tunt med uppfyllelser på dessa profetsior

Kolla om ett år hur dessa förutsägelser har hållt!

Tidpunkter för när Nikon presenterar sina fyra nya DSLR under 2011:

1Q: D800

2Q: D5100

3Q: D4 och D400.
 
Klientelet är ju i princip bara medelålders män som knappt vet hur man hanterar en kamera

Så du baserar graden av fotografiskt kunnande på ålder! Vid vilken ålder upphör man lära sig mer - 30, 40 eller vad? Jag ser på din profil att du är 27 år. Betyder det att du är fullärd då?
 
Så du baserar graden av fotografiskt kunnande på ålder! Vid vilken ålder upphör man lära sig mer - 30, 40 eller vad? Jag ser på din profil att du är 27 år. Betyder det att du är fullärd då?

Nej, han menar naturligtvis att medelålders män som kan hantera en kamera inte går till expert.

Är det en jävla folksport att bli kränkt eller?
 
Nej, han menar naturligtvis att medelålders män som kan hantera en kamera inte går till expert.

Är det en jävla folksport att bli kränkt eller?

Jag är 50 år - medelålders.

Jag har fotograferat aktivt sedan 1988.

Mina analoga Nikon SLR, D70, D80 och D7000 är alla inköpta på Expert.

Andra kameror har jag köpt på Cyberphoto, Scandinavian Photo, Kameradoktorn mfl.

Fördomar är aldrig vackra - bara pinsamma för den som uttrycker dem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.