Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Boop skrev:
Härligt Kenneth! Vad du jobbat hårt!
Jag skall starx gå in och kommentera din tolkning på min analys, men jag måste ju först visa orgonalbilden!

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/482935.htm?set=lp

Nu kanske du förstår mitt inlägg med en MASSA smilisar jag gjorde tidigare!

Bra jobbat!
/
Bettan

Vow, jag där hade man inte så lite att leva upp till. Gissade att det var ett vilt djur (vilket jag aldrig kunnat fånga) :) Din analys känns väldigt prickfärdig för den bilden.


Här kommer din bild. Du var otroligt nära att få till en kopia på den bilden :) Extra kul är att du själv kommenterat den en gång i tiden:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/270249.htm?set=lp
 
HAHAHA!! Vilken luuuring! ;o)) Å jag såg minsan din kommentar där med, ang medelhavskänsla! Tycker Sven tolkat din tolkning mycket bättre än vad jag lyckades prestera!

Kul, kul! ;o))
/
Bettan
 
Boop skrev:
HAHAHA!! Vilken luuuring! ;o)) Å jag såg minsan din kommentar där med, ang medelhavskänsla! Tycker Sven tolkat din tolkning mycket bättre än vad jag lyckades prestera!

Kul, kul! ;o))
/
Bettan

Haha, jag tror inte han hade den tolkningen i huvet när bilden togs.

Är imponerad av att du fick in iskopplingen - det var skickligt gjort Bettan. Nu hoppas jag du slipper en "spröd" tolkning nästa gång :)
 
Ulrika73 skrev:
Tomas.. Här kommer originalbilden till min analys..

http://www.fotosidan.se/pools/view/15/771166.htm
HAHA! Det var ju "en bit ifrån" om man säger... Det du skrev till den här bilden passar ju utmärkt. Och ja, kanske det passar till min bild också.

Just det här momentet med avslöjande tycker jag var mycket spännande. Man får en del insikter om sig själv när man tittar på vad man åstadkommit;-) Nu börjar jag se mer av det obehagliga i min bild, som ganska många sett före mig.
Kanske man ska ta sig en funderare över hur man resonerar?-)
 
Ja visst är det nyttigt! Å roligt! Man lär sig en massa om hur man ser på bilder, samtidigt som man får tänka till när man planerar sin bild. Utvecklande är det!

Har jag nu missat någons bild och kommenterat, snälla säg till mig, det är lite svårt att hålla ordning på allt! ;o))
Tycker vi borde få en egen pool att lägga samman allt i, det blir lättare att ha överblick. Med tanke på intresset borde det inte vara allt för svårt att få till stånd?
/
Bettan
 
Tomasz skrev:
HAHA! Det var ju "en bit ifrån" om man säger... Det du skrev till den här bilden passar ju utmärkt. Och ja, kanske det passar till min bild också.

Just det här momentet med avslöjande tycker jag var mycket spännande. Man får en del insikter om sig själv när man tittar på vad man åstadkommit;-) Nu börjar jag se mer av det obehagliga i min bild, som ganska många sett före mig.
Kanske man ska ta sig en funderare över hur man resonerar?-)

Man får lätt förutfattade meningar när man "tolkar" analyserna. Man ser gärna det man vill se också. Jag ignorerade mer eller mindre helt Bettans "minimalistiska utan svulstighet" anmärkning. Jag "ville se" mer i bilden än vad som fanns. Hade läst och förstått bättre kanske jag kunde jagat vidare på Kajan :)
 
Ja, en pool vore bra! Har själv haft lite svårt att överblicka allas analyser och bilder och ursprungsbilder. :eek:)
 
Senast ändrad:
Nu börjar det åska. Lite rädd för sånt (underdrift), så nu stänger jag av datorn och kommer alltså inte att lägga upp min utgånsbild förrän i morgon.
 
Tomasz skrev:
HAHA! Det var ju "en bit ifrån" om man säger... Det du skrev till den här bilden passar ju utmärkt. Och ja, kanske det passar till min bild också.

Just det här momentet med avslöjande tycker jag var mycket spännande. Man får en del insikter om sig själv när man tittar på vad man åstadkommit;-) Nu börjar jag se mer av det obehagliga i min bild, som ganska många sett före mig.
Kanske man ska ta sig en funderare över hur man resonerar?-)

Ja.. det fanns egentligen inget som var lika, men orden i analysen passar utmärkt på båda.
Lite roligt också att jag så här i efterhand kan se att kossan kanske också har farliga tankar. Att kliva rakt ut i gatan är ju precis lika illa som att hoppa ut från fönstret... :)

Förresten så vill jag här kommentera bilden du analyserade. Just det motivet hade jag planerat från början. Min sambo på stranden med ett glatt skuttande barn vid sin sida. Fast Niels visade hur han skulle "skutta" så den idéen dissade jag igen...
 
Boop skrev:
Tycker vi borde få en egen pool att lägga samman allt i, det blir lättare att ha överblick. Med tanke på intresset borde det inte vara allt för svårt att få till stånd?
/
Bettan

Åskan drog över i natt i tre omgångar varpå barn, kvinnor och djur vaknade. Det gav mig dock lite tid för funderande:

Är helt enig i att överblicken försvinner ju fler vi är som deltar, och dels för att vissa av oss (jag bla) inte kan låta bli att gagga i tråden.

Tror dock inte att en egen pool är den ultimata lösningen. För det första "måste" i så fall alla lägga i den poolen - det tycker jag inte är helt bra eftersom vissa kanske vill ha kritik från andra som inte är deltagare, och en sådan pool riskerar att bli ganska dåligt besökt och tämligen osynlig. För det andra löser det inte "problemet" med originalbilden som ju inte kan läggas i poolen, och som är en del av helheten. Till sist bygger det på att alla lägger in den analys man jobbat efter i sin bildbeskrivning (vilket iofs har fungerat bra så här långt).

Föreslår istället följande:

1. Vi ber Redax om vi kan få en egen sektion i Forum kallad "Den Andra Bilden" (t ex i "Bilden i Fokus" eller i "Annat").

2. I den sektionen har vi en huvudtråd som innehåller reglerna (det som är i början av denna tråd), där man anmäler sig, där slumpade par presenteras och där vi kan gagga och kommentera som vi vill.

3. När ny omgång har startats och slumpningen är utförd skapar slumparen en ny tråd för varje par, t ex kallad "Sep06 - Par 1" osv.

4. Vi jobbar som tidigare, men varje obligatoriskt inlägg som man måste göra, dvs analysen, länk till bilden man skapat och slutligen länk till originalbilden görs i "Par-tråden". På så sätt kan man enkelt följa alla aktiviteter som ett speciellt par gör.

Om vi tar den omgång som vi nu håller på att avsluta skulle det betyda att vi skulle ha en generell tråd för kommentarer, frågor och allmänt gaggande samt 7 par-trådar där det totalt görs 6 inlägg i varje par-tråd (två ananlyser, två länkar till bilder och två länkar till en originalbild). Det gör också att det är lätt för framtida generationer att se vad vi har gjort.

Vad tror ni?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.