Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var inte dåligt! Men jag är inte avundsjuk... Jag har bara hunnit fundera än så länge. Och någon sorts tanke har börjat ta form. Egentligen är det nog det som är vitsen med Den andra bilden för mig - att TÄNKA bild, inte att fotografera! Alldeles för ofta lyfter man ju bara kameran och knäpper. Fast man vet att det blir mycket bättre om man stannar upp och tänker till först.

Sorry...

...för sen analys Eric, jag blev nästan glad när du också var sen, så får vi skämmas lite ihop :)

Lycka till!!

Det var inte dåligt! Men jag är inte avundsjuk... Jag har bara hunnit fundera än så länge. Och någon sorts tanke har börjat ta form. Egentligen är det nog det som är vitsen med Den andra bilden för mig - att TÄNKA bild, inte att fotografera! Alldeles för ofta lyfter man ju bara kameran och knäpper. Fast man vet att det blir mycket bättre om man stannar upp och tänker till först.

Mina bildidéer kommer ofta väldigt fort, det brukar vara själva exekverandet som strular, nu hade jag flyt...
Vi som tänker fort får ofta vänta på de som tänker efter...

PS, jag tror du är avundsjuk... ;)

Lite avundsjuk kanske... Eller i alla fall sur på den jäkla blåsten som aldrig vill avta. Så att jag kan ta min bild någon gång. Det ska ju inte vara något LIV i den. Och då får det inte virvla runt en massa vilda löv!!

Tack för hejaropen! Kanske behövs. Leif och jag har varit bortresta - och som vanligt har jobbet travats på hög under frånvaron... Vi får ta ett krafttag nu på slutspurten!

Nej, ingen undergång här heller, men det ser mörkt ut. Har haft mer än vanligt att göra och analysen var svår. Har helt enkelt inte fått ihop något som stämmer i huvudet ens. Och sedan skall det hela förverkligas också...

Klar!

Puh! Det var på målsnöret tycker jag - ändå saknas de flesta. Det är inte så lätt ens när man vet vad man vill!

Jag är i samma sits som Torun. Var ruskigt svår analys må jag säga! Får ev fuska lite och nyttja lördagen, skulle helst slippa men jobbet kallar ju :/

Det lär bli lördag för mig med om jag inte hinner ta en bild i eftermiddag. Det blir mörkt alldeles för tidigt så här års.

Torun: Jag tar gärna emot feedback på själva analysen. Det är inte meningen att göra det svårt.
Det är inte bara fotandet som man behöver bli bättre på utan även på att kunna skriva bra analyser.

/Fredrik

Hmm, skäms lite, hoppas det inte var FÖR svårt Eric... Jag våndas lite över din analys också faktiskt... :)

Klar!

Jag tog bilden för mer än en vecka sedan men har haft en hel del vånda med att välja ut vilken bild som bäst beskriver den abstrakta text jag fått av Christina.

Nu är det i alla fall gjort så nu finns lite tid att kolla igenom och kommentera era bidrag.

Anders

Min bild till Fredriks analys

Nu ska jag snart lägga ut min bild. Hellre lägga ut en som inte stämmer på analysen än att inte lägga ut någon alls. Jag vill påpeka att jag INTE har såhär morbid fantasi i vanliga fall!

Det som gjorde den här analysen så svår var att få ihop de olika delarna. Att hitta situationer som inger känslan av skräckblandad förtjusning var inte omöjligt. Just den biten spårade väl ur lite... Att det skulle pirra lite i kroppen begränsade det en del. Likaså att man inte skulle se hela huvudmotivet. Men när det dessutom skulle vara två färger och två distinkta ytor som ramade in huvudmotivet, då blev det en begränsning som min fantasi inte räckte till för.

Vill också berätta att min pappa och min syster har hjälpt mig att spåna nu i helgen. Följer min pappas förslag till titel.

Jag får nog tyvärr slänga in handduken, den där analysen blev mig övermäktig. Höll på att missa allting och nu tryter både tiden och idéerna. Känns jättetrist men får komma igen starkt nästa omgång istället!

Jag får nog tyvärr slänga in handduken, den där analysen blev mig övermäktig. Höll på att missa allting och nu tryter både tiden och idéerna. Känns jättetrist men får komma igen starkt nästa omgång istället!

Så tråkigt Eric.
Jag antar att en vecka till inte hjälper men om så är fallet är det bättre med en sen bild än ingen alls.

DAB-Anders

jag hoppas fortfarande på att få in en bild, har några idéer men inte lyckats ännu, jag hoppas dock få in en i god tid innan nästa omgång, hoppas det är ok...

Christina

Så kul att se bilden du analyserat. Grodorna ser för härliga ut och nu klarnar det för mej hur förtroligheten smugit sig in i analysen.
Jag måste nog medge att just det ordet saknades i mina tankar när jag knäppte bilden.
Kortvarigheten, som inte riktigt framgår, låg i det lynniga vädret. Det var inte många minuter sol på den promenaden.

Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar