Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Min analys

Anders, tyckte du min analys var klen??? Jag kan nog utveckla mer i så fall!!
Jag tyckte det var svårt att få fram orden, det finns massor av bilder som jag valde mellan, men hittade liksom inte orden..

Analysen som Anders gav mig, gav mig ideér direkt, nu hoppas jag bara att jag har vädret med mig!!!!

Ps. ... och om jag någonsin tillåts vara med igen ska jag tänka mig mer noga för i min analys..... :/

Det är väl aldrig någon som inte fått tillåtelse att vara med i DAB ;-)

Idéer har jag - men de är så vansinnigt komplicerade och inbegriper flera modeller och en massa rekvisita plus "rätt" väder, en stor portion tur och ganska avancerad bildredigering. Har en deadline på jobbet den 23:e. Får väl se om jag lyckas skrapa ihop alla delarna sedan. Annars får jag väl tänka ut något nytt - enklare.

Leif, om du tycker min analys blev för "poetisk" så får du sparka på mig så får du en ny ;)

Gillar din analys och har inte riktigt bestämt mig men det luta åt något barnförbjudet...

Sådär, gynnsamma förhållanden och en ledig dag gav ett riktigt trevligt resultat. Lite synd att jag tycker bilden gör sig bättre i färg då, men den får åka upp som färgversion utanför DAB :)

Va!? Och jag som tyckte att den var helt fantastisk i sv/v! Har inte sett versionen i färg - men det känns väldigt skönt att som omväxling få se landskapsbilder utan färgexplosioner. Det är ju annars vad jag går och tänker på hela tiden; Jennys analys ;-)

Va!! Redan klar?! Bra jobbat, Eric. Dessutom en vacker bild.

Själv sitter jag i vånda och försöker kombinera dagsljus med uppehållsväder och ledig tid, plus att mitt tänkta motiv måste finnas tillgängligt på just det sätt jag har tänkt mig.

Hmmm...är det ett begynnande magsår jag känner?

Christina: Färgerna i originalet var så subtila att jag funderade på att ladda upp den istället för att göra den svartvit. I slutändan valde jag ändå svartvitt för att matcha analysen på ett bättre sätt.

Peter: Nu tycker jag att du har lite taskig attityd! ;)

Tack för din uppmuntran, Peter! Men inte ens i England kan man väl tycka att "en höstlig färgexplosion uppstigen ur det blå" är något som går i grått?

Säg inte det ;)

Men runda följsamma former i höstens färger uppstigna ur det blå ger mig inte alls några utomhuskänningar just nu, utan påminner mig mer om min fru i ett något för varmt bad ;)

Aha! Jag har varit inne på såpbubblor... Självporträtt på mina egna runda former uppstigna ur ett skumbad kanske ;-) Nej, det ska jag nog bespara er!

Så här frodiga diskussioner har vi inte haft på länge i den här tråden. Jag läser, njuter och flinar. Störthärligt.
Undrar bara var ni får all inspiration ifrån i detta gråtrista mörka höstväder. Det enda jag ser av solen i veckorna ser jag genom fönstret på arbetet...

Jessicas analys ger mej gråa hår, eller fler gråa hår om man skall vara petig. Det är många saker som skall stämma in på den analysen och det har inte klarnat än vad för bild jag eftersträvar.

Anders

Det kanske bara är munväder? Vi pratar för att dölja att vi inte har den blekaste aning om hur vi ska illustrera analystexterna? Nej, ärligt talat har jag aldrig haft så galna idéer som den här gången. Det känns väldigt bra. Betyder väl att maskineriet inte står helt stilla i alla fall!

Så här frodiga diskussioner har vi inte haft på länge i den här tråden. Jag läser, njuter och flinar. Störthärligt.
Undrar bara var ni får all inspiration ifrån i detta gråtrista mörka höstväder. Det enda jag ser av solen i veckorna ser jag genom fönstret på arbetet...

Jessicas analys ger mej gråa hår, eller fler gråa hår om man skall vara petig. Det är många saker som skall stämma in på den analysen och det har inte klarnat än vad för bild jag eftersträvar.

Anders

Anders, om det hjälper dig, fokusera på mötet och djupet... =0)
Jag skall försöka fixa min bild i helgen, om vädret blir som de lovat!!
Jessica

Frodigt?
hehe, det var längesedan man hörde sånt ;)

Jag fick smörjt upp bildsmedjan då det var en kvarts-foto-mara i Göteborg i söndags, väldigt roligt. Lite som DAB men "analysen" var bara ett ord och man hade totalt 6 timmar på sig för 6 bilder...

Själv har jag avtalat träff med modellen i min analys och kommer att plåta i helgen, så min bild kommer troligen ganska snart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar