Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Dalarna

Det känns som om jag måste ta en tur till Dalarna för att få en bild till min analys. Får se om jag hinner det innan månaden är slut : )
 
Jadu, Fredrik, det är inte så svårt, egentligen, men den formuleringen ger väl stora möjligheter...

Din analys var inte helt enkel, ingen bild som poppar upp som det har varit tidigare... blir att tänka lite - roligt !
 
Spännande Fredrik

Tre ord, två färger och en fruktansvärd tankeverksamhet.
Jättekul med en så abstrakt och öppen uppgift. Har en känsla, redan nu, att min bild kommer att skilja sig oerhört från originalet.

/AnWi (inspirerad av vårvädret)
 
Tystnad

Det är väldigt tyst här, hur går det för er? Själv har jag nästan glömt bort det där med att en bild skall skapas ... och Dalarna hinner jag nog inte till. Får bli något annat, förhoppningsvis kommer jag längre än till diskbänken den här gången : )
 
Samma här...hade besök av en kompis från Sverige i helgen och vallade honom mellan diverse turistfällor och nattklubbar och var på dagsutflykt till Chernobyl, så uppgiften har inte ägnats en tanke...

Men nu är våren här på allvar, 15 grader varmt idag, det ska bli 17 i morgon, så det bådar gott för inspirationen :)
 
Får du inte...

mannbro skrev:
Samma här...hade besök av en kompis från Sverige i helgen och vallade honom mellan diverse turistfällor och nattklubbar och var på dagsutflykt till Chernobyl, så uppgiften har inte ägnats en tanke...

Men nu är våren här på allvar, 15 grader varmt idag, det ska bli 17 i morgon, så det bådar gott för inspirationen :)

...någon av dina fine bilder från Pripryat att passa in med analysen? Då är du ju klar :)

/AnWi
 
Re: Får du inte...

AnWi skrev:
...någon av dina fine bilder från Pripryat att passa in med analysen? Då är du ju klar :)

/AnWi

Jag har faktiskt en bildidé som jag kan realisera, så jag känner mig ganska safe...uppgiften den här gången var ju betydligt enklare än sist :)
 
Nu har jag...

kastat tärningen för denna månads uppgift. Uppgiftens enkla regler gjorde uppgiften svår tyckte jag. En hel massa motiv har jag haft med mer eller mindre lyckat resultat men när uppiften säger "endast 2 färger" har det inte varit helt lätt.

Tidigare i kväll "hittade" jag lösningen under kvällspromenadens sista skede. Många bilder blev det under promenaden, det var en så vacker kväll. På slutet såg jag tuvan när jag letade efter något grönt och violett och jag kände att det här kunde faktiskt funka.

Ihopkrupen, på berget, försökte jag få ljus och vinklar att stämma. Inget ovidkommande skulle ju heller störa bilden.

Bu eller bä. Nu är det gjort. Inatt skall jag sova gott :)

/AnWi
 
Tyst som i graven

Ingen skriver, ingen klagar, det hörs inte ett enda dyft, vart har ni tagit vägen?

Min önskan är att det beror på att ni inte haft tid. Det vackra vädret har framlokat all den kreativitet som legat dold i vinterdvala.

Men! Hur skall man veta när det inte hörs ett dugg???

/AnWi (som åker till Foto & Video 2007 på fredag)
 
Bildidé är klart, bara realiserandet som återstår. Hade hoppats på att hinna i Prag där jag varit i 3 dagar, hade kunnat bli lite justeare miljö, men som vanligt när man reser i jobbet hinner man ju bara med jobb, mat och alkohol...

Men ikväll eller i morgon kväll blir det, sedan åker jag hem till fru och barn i Sverige och då är det nog säkrast att spendera tiden med dem, annars får jag nog inte komma tillbaks igen :)
 
Gravlikt, minst sagt...

Hade också tänkt ta mig till Foto & Video, underbart att dom kör den samtidigt som Hem & Villa, så man lyckats få med frugan... fast det hänger löst nu, bilköp stundar...

När det gäller månadens bild:
Bildidén finns men skulle behöva en gryning och en frivillig modell, inte lätt när man jobbar kvällsskift och kommer hem vid 1 på natten... men det är ju några timmar kvar... :)
 
Jo tyst och stilla har det varit... (eko)

Har gjort mina försök med bilden, men sedan i lördags har inte vädret diret varit på min sida. Blåslampa på och jag skall göra bilder med något spökliknande innehåll. Har en desperat idé, som kanske får sitt genomförande tidigt imorgon. Bästa tiden på dygnet, tror jag, när vädret är som det är.

Egentligen klagar jag inte på vädret, våren är ju på väg och det skall man inte klaga på.

Är förmodlgen också på väg till Foto & Video, isåfall på lördag.

Anders, du har löst uppgiften! Mer kommer i en kommentar, bilden för analysen kommer när jag löst min uppgift. Jag hoppas att du kan vänta :)

/Fredrik

/Fredrik
 
Såklart

jag kan vänta. Vi har ju inte ens passerat deadline.

Kul att höra hur ni har det och att det går framåt. Var nästan rädd ett tag att tråden gått och självdött. Det är inte alltid lätt att hinna med det man vill...

/AnWi
 
Bildidé är klar men utförandet kräver utrustning som jag saknade (fixat nu). Hoppas bara att vädrets makter är med mig på lördag...

/Fredrik
 
Så var det äntligen klart. Fick ändra bildidé och kompromissa, men det är väl så det skall vara när man närmar sig deadline.

Att fota IR med en Canon 300D är inte lätt. Det blev en bild i alla fall och jag har lärt mig något nytt.

/Fredrik
 
WO

Tyvärr, det blir walk over för mig i den här omgången. Jag HAR funderat på bilden, men det har stått helt still, jag kan inte komma på någonting.
 
ANNONS