Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har varit mycket givande att vara med här, men nu kommer en period med dålig tillgång till datorer, bredband, el och telefoner. Jag återkommer troligen i oktober. Tack för den här tiden.
 
laha skrev:
Det har varit mycket givande att vara med här, men nu kommer en period med dålig tillgång till datorer, bredband, el och telefoner. Jag återkommer troligen i oktober. Tack för den här tiden.

Så synd Lars.

Då får vi i alla fall något att se fram emot i oktober.

/AnWi
 
mannbro skrev:
Då anmäler jag mig.

Den 16:e åker jag till Tjernobyl / Pripyat, kanske att man kan hitta sin bild där, det vore kul :)

Häftigt. Har du kollar hur kameran klarar radioaktivitet? Den borde klara det bättre än både du och eventuell film.

Såg ett intressant program förra veckan. Det finns vissa forskare som sett ett gynnsamt samband mellan låga stråldoser och cancer. De testade ett antal möss med klart håga stråldoser och jämförde med en stam som ej utsatts för strålning. Inga skillnader kunde iaktagas, så de gjorde om testet med samma resultat.
På de områden i USA där bakgrundsstrålningen är högst är antalet cancerfall lägst och omvänt.
Detta gäller upp till en viss, ganska låg, nivå. Det är ändå mycket intressant.

Ha det bra i Tjernobyl. Det måste vara mycket intressant men knappast roande att åka dit. Jag skulle nog bli väldigt illa berörd. Förhoppningsvis finns där nu ett groende hopp och framtidstro men jag är inte så säker.

/AnWi
 
Hej, upptäckte den här tråden för ett litet tag sedan och tycker det låter utvecklande.
Jag är gärna med om det går bra.

Är det reglerna från trådens början som fortfarande gäller?

/Fredrik Hansson
 
AnWi skrev:
Häftigt. Har du kollar hur kameran klarar radioaktivitet? Den borde klara det bättre än både du och eventuell film.

Såg ett intressant program förra veckan. Det finns vissa forskare som sett ett gynnsamt samband mellan låga stråldoser och cancer. De testade ett antal möss med klart håga stråldoser och jämförde med en stam som ej utsatts för strålning. Inga skillnader kunde iaktagas, så de gjorde om testet med samma resultat.
På de områden i USA där bakgrundsstrålningen är högst är antalet cancerfall lägst och omvänt.
Detta gäller upp till en viss, ganska låg, nivå. Det är ändå mycket intressant.

Ha det bra i Tjernobyl. Det måste vara mycket intressant men knappast roande att åka dit. Jag skulle nog bli väldigt illa berörd. Förhoppningsvis finns där nu ett groende hopp och framtidstro men jag är inte så säker.

/AnWi

Tyvärr (med tanke på din teori) ger en dagstur till Tjernobyl inte högre strålningsdos än en atlantflygning.

Jo, jag tror att det är en väldigt stark upplevelse på många plan att besöka Tjernobyl och framförallt spökstaden Pripyat.

Jag bor bara ca 12 mil därifrån, och katastrofen som inträffade har tydligt satt sina spår hos människorna här, även om ukrainare verkar ha en unik förmåga (på gott och ont) att vifta bort allt farligt och tragiskt.
 
Ett jättestort GRATTIS till er alla i tråden. Suveräna tolkningar har ni gjort. Wow!

Sticker till L.A om några veckor. Avstår även från marsomgången. Men kommer att följa ert pustande och kämpande via någon dator där...finns visst några även där. Har också ett internetkafé jag brukar slinka in på...

Ha´så kul med ert skapande önskar Ulla!
 

Bilagor

  • cnv00012abcdx.jpg
    cnv00012abcdx.jpg
    31.4 KB · Visningar: 189
Jag har också haft mailkontakt och det kan komma något verkar det som, men vi får vänta några dagar till.
 
Anmälan den andra bilden mars

Oscar Mannbro
Cecilia Bergman
Peter Olesen
Fredrik Hansson
Jonas Johansson
Anders Wikström

Kul att det strömmar till så tidigt.
Tre fulla lag redan den 4e.
 
Goofball skrev:
Jag har också haft mailkontakt och det kan komma något verkar det som, men vi får vänta några dagar till.

Vad är rimligt, ta det inte fel jag surar inte, men vi kanske skall ha en regel för WO.

Vi borde rimligen kunna avsluta en omgång och få tid att recencera alla bilder och göra sammanställningen innan nästa omgång drar igång.

/AnWi
 
En regel för WO vore nog bra tycker jag! Jag har ju själv varit försenad och gett upp. Ibland blir det ju inte något helt enkelt, det är ju inte hela världen. Men det kan ju vara bra att ha en deadline så att alla vet att har det inte blivit något före det datumet så är det så och då presenteras den färdiga listan ändå. (Om man nu senare ändå skulle komma upp med en bild så finns det ju inget som hindrar att man lägger upp den ändå).

Och den bild man anlyserat kan man ju länka till i vilket fall.
 
Jag bara vidareförmedlade vad som var sagt, men visst... någon gräns får det kanske finnas. Jag länkar den bild jag analyserade i alla fall så får vi se vad det blir av det.
 
En till! Nu kan jag inte hålla mig borta längre, måste prova detta igen.

Oscar Mannbro
Cecilia Bergman
Peter Olesen
Fredrik Hansson
Jonas Johansson
Anders Wikström
Fredrik Kols
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.