Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Nämen vad gööör ni :)
Jag som inte ens börjat tänka ännu!
Har fixat med min mailer så inte förrän nu nådde mig uppdateringar.
Stress,snyft,hjälp......
Nu måste jag börja fundera på allvar.
 
Stånk å stön, vad jobbigt allting är.
Det är fart på Sveriges konjuktur kan jag berätta, man får jobba häcken av sig, och om man nämner att man inte kan jobba över för att man ska ut och fotografera så glor folk på en som att man vore ett UFO.
Den snällaste kommentaren jag hört är "Men fotografera kan du väl göra när du blir pensionär".

Efter övermoget vägande har jag beslutat att ta en paus efter denna månad. Men nuvarande uppgift släpper jag inte, tack Annelie för en väldigt ren och fin analys -jag ska nog kunna sno ihop något till den. Men såklart, det är inte lika roligt när man inte känner att man kan sjunka in i det och blaffa ut sin själ i bilden:)

(Nu är det inte så att jag lovar att avstå från 2bilden i framtiden, men jag vill med detta tillverka en brasklapp, tror jag att man säger)

Vi hörs nästa vecka /Tomas
 
anwo skrev:
Nämen vad gööör ni :)
Jag som inte ens börjat tänka ännu!
Har fixat med min mailer så inte förrän nu nådde mig uppdateringar.
Stress,snyft,hjälp......
Nu måste jag börja fundera på allvar.
Puss på dig! Jag tror att du kan göra den här bilden utan problem. Tänk på att det egentligen är du själv som är den strängaste domaren, men samtidigt den som har tolkningsföreträde inför bilden.
 
Äntligen :)

Någon bra bild blev det inte, var tvungen att slänga iväg en bild, för militia (polisen) kom springande hojtandes. Man får tydligen inte fota i den här nöjesparken...typiskt, och jag som hade gått omkring i parken i en havtimme och fotat allat annat än min uppdragsbild, och just precis nu kommer dem.

Fuskat har jag gjort också, bilden är manipulerad (har gjort kvinnan lite mer färglös)...


Men men, jag fick min bild och efter en utskällning på Ryska kunde jag glad och nöjd gå därifrån :)
 
Det kanske inte var en park, utan bara såg ut så... det var säkert ett hemligt laboratorium för nått militärt vapen, du kanske skall vara glad att du kom därifrån... ;)
 
Suck vad skönt. Min bild inlämnad.
Tack för dina ord Tomas!
Jag var en hårsmån från att lämna in pga av absolut idetorka.Det har varit helt tyst däruppe.
Hade en ide om grannens hund hoppandes mot hennes häst, något som han gärna gör men som inte är helt riskfritt. Så frågade inte grannen.
Efter den ideen rådde största möjliga tyssstnad.....
Så idag bestämde jag mig för att hoppa av...men
tänkte till en gång till :)
Så det bidde en bild fast den får man nog använda sin fantasi på för att få ihop med analysen men so be it!
Det blev en bild iallafall!

Nu ska jag kolla på alla era bilder och kommentera
:)
 
Anders et all....
efter det här tar jag en paus från Den Andra Bilden.
Det har varit himla roligt och jag hoppas att när min paus är över att utmaningen finns kvar.
 
anwo skrev:
Anders et all....
efter det här tar jag en paus från Den Andra Bilden.
Det har varit himla roligt och jag hoppas att när min paus är över att utmaningen finns kvar.

Annelie, jag hoppas du hinner komma på andra tankar när du vilat från tråden i tjugo dagar.

Vi går ju mot ljusare tider och allt... Snart är det idel solsken och fotosäsongen går mot en ny inspirerande vår.

/AnWi
 
Det är la konstigt att man skall vara ute i sista sekunde - igen ;)

När båda har lagt upp sin bild till analysen är det väl OK att länka in original-bilderna eller skall vi vänta på att alla lagt upp sina bilder...
 
Aaah, shit! Jag har inte fått till något. I stället för att lämna walk-over har jag laddat upp en "konceptbild" som stämmer helt med vad jag tänkte då jag läste Annelies analys.
Men hur tar man sådana bilder på vintern? Och jag har inte fått lugn och ro tillräckligt för att låta fantasin leta sig nya vägar.
Kanske, kanske, men troligen inte, så kommer jag med en annan bild under det sista dygnet.

Nu ska jag kolla på era bilder och sedan slänga mig i sängen. /Tomas
 
Nemesis skrev:
Det är la konstigt att man skall vara ute i sista sekunde - igen ;)

När båda har lagt upp sin bild till analysen är det väl OK att länka in original-bilderna eller skall vi vänta på att alla lagt upp sina bilder...

Det går bra att länka till originalet när båda lagt ut sin bild.

/AnWi
 
laha skrev:

Din analys sitter på kylsåpet. Jag har bilden i huvudet, och behöver väl egentligen bara lite sol för att få till det. Men ack så banalt!
Trevlig helg på er alla från mig också!

Enkelt, trodde jag. Vi har inte haft en riktig soldag på hela tiden! Jag skall strax ge mig ut i snövädret och fixa till en nödlösning.
 
Tomasz skrev:
Aaah, shit! Jag har inte fått till något. I stället för att lämna walk-over har jag laddat upp en "konceptbild" som stämmer helt med vad jag tänkte då jag läste Annelies analys.
Men hur tar man sådana bilder på vintern? Och jag har inte fått lugn och ro tillräckligt för att låta fantasin leta sig nya vägar.
Kanske, kanske, men troligen inte, så kommer jag med en annan bild under det sista dygnet.

Nu ska jag kolla på era bilder och sedan slänga mig i sängen. /Tomas

Har du provat i badkaret och en dusch, lite kreativ ljussättning?
 
Nej, kanske inte snällt, men lite spännande. Hoppas att Annelie inte blir sur för att jag valde en av hennes egna bilder att analysera.
Alldeles i början av den här tråden står det att man gärna ska välja en bild som har DET och det tycker jag att Annelies bild har. Om sedan min analys blev helflummig så får jag ta på mig skulden för det.

Goliat och David ser jag i båda bilderna i alla fall. I originalbilden är det havet och vindsurfarna, i den andra bilden den lilla grodan och blomman. Jag gillar båda bilderna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.