Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
Smart
Klart det skall vara en tjej som kommer med ett så bra förslag. Kanonidé.
/AnWi (Absolut ingen sarkasm. Relatera inte till mitt förra inlägg.)
Ulrika73 skrev:
Alltså.. jag vill inte komma in här och göra mig viktig, men kan inte tre stycken jobba tillsammans...? Alltså om Ettan tolkar Tvåan, Tvåan tolkar Trean, och Trean tolkar Ettan.
Bara en tanke..
Klart det skall vara en tjej som kommer med ett så bra förslag. Kanonidé.
/AnWi (Absolut ingen sarkasm. Relatera inte till mitt förra inlägg.)
k-oskarina
Aktiv medlem
jkene skrev:
Strålande - så är vi tolv och kanske slipper trekanter och allt vad det innebär
Slumpning genomförs i morgon bitti varefter paren postas här.
Näe...jag vill också vara med. Ulla=1
Vi behöver inte slippa något. ;-)
Men blir det trassligt så blir det jag som avstår och inte Janne A.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Höll på att missa det här helt och hållet. Men jag har fotat intensivt sedan förra uppgiften och är dessutom sjuk så jag törs iallafall inte binda upp mig den här helgen. Kommer dock att hålla koll på er och era uppgifter. Skulle jag råka se någon som passar mig så kanske jag snyltar in mig, men jag har verkligen mycket annat i huvudet just nu.
Hm. Hade inte tänkt släppa in er på min server, men vad sjutton, när jag gnäller över att jag inte har tid med uppgifterna här så får jag väl ta och visa varför: http://wesse.mine.nu/estetiska/heden v36 2006.htm
Sidan är INTE en portfolio, utan är bara mitt sätt att göra bilderna tillgängliga för skolans elever och lärare. Ett album för de berörda alltså, men det finns ett och annat fint foto där också. Kan också påpeka att jag faktiskt försöker använda erfarenheterna härifrån även på jobbet.
Hm. Hade inte tänkt släppa in er på min server, men vad sjutton, när jag gnäller över att jag inte har tid med uppgifterna här så får jag väl ta och visa varför: http://wesse.mine.nu/estetiska/heden v36 2006.htm
Sidan är INTE en portfolio, utan är bara mitt sätt att göra bilderna tillgängliga för skolans elever och lärare. Ett album för de berörda alltså, men det finns ett och annat fint foto där också. Kan också påpeka att jag faktiskt försöker använda erfarenheterna härifrån även på jobbet.
k-oskarina
Aktiv medlem
Oj...17 vad svårt när hjärnan vill.
(Jag bör lägga min koncentration på en fotograf som planerar sin i princip första utställning...affischfixande o dyl.)
Backar, avvaktar till nästa omgång. Men följer händelserna... intresserat.
Ni blir 12, perfekt.
/Ulla
(Jag bör lägga min koncentration på en fotograf som planerar sin i princip första utställning...affischfixande o dyl.)
Backar, avvaktar till nästa omgång. Men följer händelserna... intresserat.
Ni blir 12, perfekt.
/Ulla
Senast ändrad:
jkene
Aktiv medlem
Den andra bilden 15:e September 2006
Okelidokeli, nu när alla har bestämt sig har slumpens gudinna fått råda och vi har följande par redo att köra:
Par 1: Oscar Mannbro - Janne Arleklint/BF
Par 2: Annelie Worgard - Ove Lundqvist [FM]
Par 3: Anders Wikström [FM] - Cecilia Bergman
Par 4: Elisabeth Gustafson/BF - Kenneth Eriksson/BF
Par 5: Niels Jörgensen - Christina Gyllensvaan Fryle
Par 6: Ulrika Nilsson - Tomas Engström
Ni som inte kört denna övning förut - kontrollera instruktionerna och återkom med frågor i denna tråd om något är oklart. Om er partner inte har visat sig aktiv i denna tråd inom 24 timmar kan det vara lämpligt att banka på hos denne (Elisabeth hoppar in först i morgon eller på söndag vet jag).
Lycka till!
Okelidokeli, nu när alla har bestämt sig har slumpens gudinna fått råda och vi har följande par redo att köra:
Par 1: Oscar Mannbro - Janne Arleklint/BF
Par 2: Annelie Worgard - Ove Lundqvist [FM]
Par 3: Anders Wikström [FM] - Cecilia Bergman
Par 4: Elisabeth Gustafson/BF - Kenneth Eriksson/BF
Par 5: Niels Jörgensen - Christina Gyllensvaan Fryle
Par 6: Ulrika Nilsson - Tomas Engström
Ni som inte kört denna övning förut - kontrollera instruktionerna och återkom med frågor i denna tråd om något är oklart. Om er partner inte har visat sig aktiv i denna tråd inom 24 timmar kan det vara lämpligt att banka på hos denne (Elisabeth hoppar in först i morgon eller på söndag vet jag).
Lycka till!
Senast ändrad:
jkene
Aktiv medlem
Min analys för Elisabeth Gustafson
Bilden jag har sett ger mig en kall Medelhavskänsla. Den gör mig personligen glad utan att vara komisk eller humoristisk, men vissa människor kan mycket väl tolka den som ett dystert budskap. Den visar en allmän förändring som nyligen skett men också en nylig och spröd tillståndsförändring som man anar kommer att göras ogjord inom kort. Det cykliska illustreras eminent på två olika sätt.
Så åkte du på "spröd" igen Bettan
Bilden jag har sett ger mig en kall Medelhavskänsla. Den gör mig personligen glad utan att vara komisk eller humoristisk, men vissa människor kan mycket väl tolka den som ett dystert budskap. Den visar en allmän förändring som nyligen skett men också en nylig och spröd tillståndsförändring som man anar kommer att göras ogjord inom kort. Det cykliska illustreras eminent på två olika sätt.
Så åkte du på "spröd" igen Bettan
Vevo
Aktiv medlem
Min analys för Annelie Worgard
Den bild jag har valt har en dramatisk framtoning men ändå vilsam. Man beskådar hur det numera gamla sakta men säkert dukar under och blir en del av naturen. En gång i tiden var det en viktig, kanske central del av någon familjs liv.
Den omkringliggande miljön kommer att på sikt domineras av ett ensamt träd som länge skuggat sin "forne vän".
Tiden kommer alltid i fatt allting, och ingenting är konstant.
Lycka till Annelie!
mvh/Ove
Den bild jag har valt har en dramatisk framtoning men ändå vilsam. Man beskådar hur det numera gamla sakta men säkert dukar under och blir en del av naturen. En gång i tiden var det en viktig, kanske central del av någon familjs liv.
Den omkringliggande miljön kommer att på sikt domineras av ett ensamt träd som länge skuggat sin "forne vän".
Tiden kommer alltid i fatt allting, och ingenting är konstant.
Lycka till Annelie!
mvh/Ove
Niels Jörgensen
Aktiv medlem
Min analys till Christina
Den bilden jag har valt är en gigantisk färgexplosion. Naturen i bilden dominerar fullständigt inslagen av mänsklig påverkan.
Ett lugn och en gläde över vår vackra natur tar överhand.
Lycka till.
Den bilden jag har valt är en gigantisk färgexplosion. Naturen i bilden dominerar fullständigt inslagen av mänsklig påverkan.
Ett lugn och en gläde över vår vackra natur tar överhand.
Lycka till.
anwo
Aktiv medlem
Min analys till Ove Lundqvist
Den bild jag sett ut symboliserar både väntan och längtan.
Längtan efter det till synes oåtkomliga
Det vi kan se men inte äger tillträde till.
En längtan många delar, djur som människor.
Kanske hoppas vi att någon skall se vår längtan och hjälpa oss att nå det oåtkomliga.
Personligen blir jag full av skratt när jag ser
på bilden men det är nog möjligt att tolka den som lite ledsam också.
Och...Lycka till Ove....
din analys har redan skapat EN bild hos mig. Men att finna miljön blir en annan femma.....ahhhhh
Prestationsdjävulen sticker upp sitt fula tryne
Den bild jag sett ut symboliserar både väntan och längtan.
Längtan efter det till synes oåtkomliga
Det vi kan se men inte äger tillträde till.
En längtan många delar, djur som människor.
Kanske hoppas vi att någon skall se vår längtan och hjälpa oss att nå det oåtkomliga.
Personligen blir jag full av skratt när jag ser
på bilden men det är nog möjligt att tolka den som lite ledsam också.
Och...Lycka till Ove....
din analys har redan skapat EN bild hos mig. Men att finna miljön blir en annan femma.....ahhhhh
Prestationsdjävulen sticker upp sitt fula tryne
Senast ändrad:
mannbro
Aktiv medlem
Janne; jag sitter på jobbet omgiven av ilskna telefonsignaler, kollegor på rad som pockar på uppmärksamhet och hälften av vad jag borde uträttat denna veckan inte ens påbörjat så min analys kommer upp i kväll när jag fått varva ner lite med en kompis från Islay och en annan kompis från Cuba
jkene
Aktiv medlem
mannbro skrev:
Janne; jag sitter på jobbet omgiven av ilskna telefonsignaler, kollegor på rad som pockar på uppmärksamhet och hälften av vad jag borde uträttat denna veckan inte ens påbörjat så min analys kommer upp i kväll när jag fått varva ner lite med en kompis från Islay och en annan kompis från Cuba
Ni har väl ett brandlarm? Utlös det så får du 15 minuter i lugn och ro.
AnWi
Aktiv medlem
jkene skrev:
Ni har väl ett brandlarm? Utlös det så får du 15 minuter i lugn och ro.
Vem betalar den notan?
Vad hände när de inte hittar Oscar på samlingspunkten?
Jag bara undrar...
AnWi (på strålande fredagshumör då jag löst ett jätteproblem...)
P-E Claesson
Aktiv medlem
Nä! Han blev chockad och sprang till skogs och syntes inte till resten av dagen!jkene skrev:
Oscar svimmade givetvis av skräck när larmet gick.