Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Den andra bilden
- Trådstartare jkene
- Start datum
Niels Jörgensen
Aktiv medlem
Tack för era kommentare.
Självklart har ni rätt om vitbalansen, det var visst lite brådstörtat när jag la upp bilden.
Har ändrat det nu.
Självklart har ni rätt om vitbalansen, det var visst lite brådstörtat när jag la upp bilden.
Har ändrat det nu.
AnWi
Aktiv medlem
Re: Tack för era kommentare.
Undrar hur du har det med skärmkalibreringen?!
Visserligen kollar jag på maskinen på arbetet men bilden är mycket rosa. Så fel står inte den skärmen vad jag vet.
Någon må rätta mej om jag har fel.
/AnWi
Niels Jörgensen skrev:
Har ändrat det nu.
Visserligen kollar jag på maskinen på arbetet men bilden är mycket rosa. Så fel står inte den skärmen vad jag vet.
Någon må rätta mej om jag har fel.
/AnWi
Tine
Aktiv medlem
Jo, visst är det en magentaton i bilden - även på min skärm. En smitväg för att fixa färgerna i en jpeg kan vara att (om man använder Photoshop) använda Bild>Justeringar>Automatisk färg. Det är ingenting man ska använda slentrianmässigt - och det funkar bäst på bilder som har ett relativt brett färgspektrum. Tycker man att effekten skevar lite kan man efter åtgärden ta Redigera>Tona Automatisk färg och dra i reglaget tills det blir lagom. Det är som sagt en genväg - om man inte vill lägga ner ett mer omfattande arbete på bilden...
/Christina
/Christina
Niels Jörgensen
Aktiv medlem
Re: Re: Tack för era kommentare.
Faktisk inte alls. Helt okalibrerad..
Men jag ska se till att köra Adobe Gamma på den nu i alla fall
AnWi skrev:
/AnWi
Faktisk inte alls. Helt okalibrerad..
Men jag ska se till att köra Adobe Gamma på den nu i alla fall
remeife
Aktiv medlem
Min bild ledsen för att jag är sen hoppas inte det strulat till sig fullständigt
//Leif
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=81511
//Leif
AnWi
Aktiv medlem
remeife skrev:
Min bild ledsen för att jag är sen hoppas inte det strulat till sig fullständigt
//Leif
Använd denna länk istället:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/81511.htm
/AnWi
Ulrika73
Medlem
Så ja.. Efter många om och men finns nu mitt bidrag till beskådande
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/833946.htm?set=lp
Vi hade fortfarande ingen bil, så jag har fått improvisera med hjälp av tjejernas leksaker.
Tanken var att motivet skulle vara det samma fast med levande individer, men då inget ridhus finns i närheten fick det bli så här.
Flickan och hästen har tävlat. Tillsammans har dom kämpat och nått målet. Äntligen hemkomna med pris och blommor finns det tid för avkoppling och kanske tom en redig kärleksförklaring...
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/833946.htm?set=lp
Vi hade fortfarande ingen bil, så jag har fått improvisera med hjälp av tjejernas leksaker.
Tanken var att motivet skulle vara det samma fast med levande individer, men då inget ridhus finns i närheten fick det bli så här.
Flickan och hästen har tävlat. Tillsammans har dom kämpat och nått målet. Äntligen hemkomna med pris och blommor finns det tid för avkoppling och kanske tom en redig kärleksförklaring...
Vevo
Aktiv medlem
Det vore bra om du publicerade bilden i tråden "Den Andra Bilden - Oktober 2006". Och dessutom publicerade en länk till den bild du analyserade åt mig.remeife skrev:
//Leif
/Ove
AnWi
Aktiv medlem
Du får gärna...
Överdrifter är mycket ofta fantastiskt roliga om man tar dem bokstavligt.
Elisabeth, du får gärna komma hem till mej och se på bilderna. Det tar inte mer än en dag fram och åter vilket är oerhört mycket snabbare än 100år
Välkommen!
/AnWi
Boop skrev:
Jag sitter på tillfällig uppkoppling och det tar 100 år att ladda ner era bilder.
Nästa vecka förväntas mitt nya bredband komma, då ska jag ta och kommentera allas och envars resultat!
/
Bettan
Överdrifter är mycket ofta fantastiskt roliga om man tar dem bokstavligt.
Elisabeth, du får gärna komma hem till mej och se på bilderna. Det tar inte mer än en dag fram och åter vilket är oerhört mycket snabbare än 100år
Välkommen!
/AnWi
AnWi
Aktiv medlem
jkene skrev:
Jag har börjat nytt jobb, är förkyld och introduktionstrött. Jag återkommer med förnyad energi i helgen och skall då kommentera de sista alstren och ge en ny status.
Krya på dej Kenneth. Nu när det vackra vintervädret har dragit in över svedala skall man inte vara sjuk. Det är mycket roligare att vara ute och fotografera.
/AnWi (som hellre skulle vilja vara ute än instängd på jobbet)
k-oskarina
Aktiv medlem
jkene skrev:
Jag har börjat nytt jobb, är förkyld och introduktionstrött. Jag återkommer med förnyad energi i helgen och skall då kommentera de sista alstren och ge en ny status.
Jag förstår dig, Kenneth!
Jag började också ett nytt jobb förra veckan men inom samma genre men med helt annorlunda arbetsuppgifter främst data/datormässigt + en kanonförkylning.
Alla har varit såååå duktiga att kommentera, skall ägna en del av kvällen att själv engagera mig och kommentera.
Jag blev faktiskt snopen i efterhand att min bild från domkyrkan kanske var bättre än om jag klarat av att få en bild på riktiga stjärnor på en riktig himmel. Kul!
/Ulla
k-oskarina
Aktiv medlem
Re: Är det någon...
Jag funderar på att dra dit...men fredagen kanske inte fungerar för mig. Eller kanske?? Har en del övertid. Hade tänkt mig lördagen...nej då har jag PS-kurs.
Alla som tänkt befinna sig på mässan kan väl berätta detta i nästa vecka.
En fika och lite snack?
/Ulla
AnWi skrev:
av er som tänkt dra till Foto2006 på fredag? Det vore kul att ses.
/AnWi
Jag funderar på att dra dit...men fredagen kanske inte fungerar för mig. Eller kanske?? Har en del övertid. Hade tänkt mig lördagen...nej då har jag PS-kurs.
En fika och lite snack?
/Ulla
AnWi
Aktiv medlem
Re: Re: Är det någon...
Vore helkul. Jag valde fredagen för jag förväntar mig "lite" mindre folk då. Det är ju kul att se annat än ryggar på folk...
/AnWi
k-oskarina skrev:
En fika och lite snack?
/Ulla
Vore helkul. Jag valde fredagen för jag förväntar mig "lite" mindre folk då. Det är ju kul att se annat än ryggar på folk...
/AnWi