Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu...

har jag även lagt ut originalet för min textanalys. Hittade först inte papperet där jag skrivit upp bildnummer och länk så det blev ett frenetiskt letande. Tillslut hittade jag den igen och skall lägga in lite kommentarer i den bilden nu.

/AnWi

Re: Tack för era kommentare.

Niels Jörgensen skrev:
Självklart har ni rätt om vitbalansen, det var visst lite brådstörtat när jag la upp bilden.
Har ändrat det nu.

Undrar hur du har det med skärmkalibreringen?!

Visserligen kollar jag på maskinen på arbetet men bilden är mycket rosa. Så fel står inte den skärmen vad jag vet.

Någon må rätta mej om jag har fel.

/AnWi

Jo, visst är det en magentaton i bilden - även på min skärm. En smitväg för att fixa färgerna i en jpeg kan vara att (om man använder Photoshop) använda Bild>Justeringar>Automatisk färg. Det är ingenting man ska använda slentrianmässigt - och det funkar bäst på bilder som har ett relativt brett färgspektrum. Tycker man att effekten skevar lite kan man efter åtgärden ta Redigera>Tona Automatisk färg och dra i reglaget tills det blir lagom. Det är som sagt en genväg - om man inte vill lägga ner ett mer omfattande arbete på bilden...
/Christina

Problemet när man skall länka till sina egna bilder är att andra inte har rättigheter.
Tips: Klicka på "Din sida som andra ser den". Därifrån leter man reda på sin bild och kopierar länken. Då fungerar det för alla.

/AnWi

Så ja.. Efter många om och men finns nu mitt bidrag till beskådande

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/833946.htm?set=lp

Vi hade fortfarande ingen bil, så jag har fått improvisera med hjälp av tjejernas leksaker.
Tanken var att motivet skulle vara det samma fast med levande individer, men då inget ridhus finns i närheten fick det bli så här.

Flickan och hästen har tävlat. Tillsammans har dom kämpat och nått målet. Äntligen hemkomna med pris och blommor finns det tid för avkoppling och kanske tom en redig kärleksförklaring... :)

Tror jag kommenterat alla våra skapade bilder nu,
om någon ser att det inte är så...låt mig veta.

Lite osäker på Leif Eliasons skapade bild så jag väntar med den.
Den du har länkat till är en gammal bild så inte riktigt säker på om det var den du menade.

Jag sitter på tillfällig uppkoppling och det tar 100 år att ladda ner era bilder.
Nästa vecka förväntas mitt nya bredband komma, då ska jag ta och kommentera allas och envars resultat!

/
Bettan

Du får gärna...

Boop skrev:
Jag sitter på tillfällig uppkoppling och det tar 100 år att ladda ner era bilder.
Nästa vecka förväntas mitt nya bredband komma, då ska jag ta och kommentera allas och envars resultat!

/
Bettan

Överdrifter är mycket ofta fantastiskt roliga om man tar dem bokstavligt.
Elisabeth, du får gärna komma hem till mej och se på bilderna. Det tar inte mer än en dag fram och åter vilket är oerhört mycket snabbare än 100år :)

Välkommen!
/AnWi

Jag har börjat nytt jobb, är förkyld och introduktionstrött. Jag återkommer med förnyad energi i helgen och skall då kommentera de sista alstren och ge en ny status.

jkene skrev:
Jag har börjat nytt jobb, är förkyld och introduktionstrött. Jag återkommer med förnyad energi i helgen och skall då kommentera de sista alstren och ge en ny status.

Krya på dej Kenneth. Nu när det vackra vintervädret har dragit in över svedala skall man inte vara sjuk. Det är mycket roligare att vara ute och fotografera.

/AnWi (som hellre skulle vilja vara ute än instängd på jobbet)

jkene skrev:

Jag förstår dig, Kenneth!
Jag började också ett nytt jobb förra veckan men inom samma genre men med helt annorlunda arbetsuppgifter främst data/datormässigt + en kanonförkylning.
Alla har varit såååå duktiga att kommentera, skall ägna en del av kvällen att själv engagera mig och kommentera.
Jag blev faktiskt snopen i efterhand att min bild från domkyrkan kanske var bättre än om jag klarat av att få en bild på riktiga stjärnor på en riktig himmel. Kul!
/Ulla

Re: Är det någon...

AnWi skrev:
av er som tänkt dra till Foto2006 på fredag? Det vore kul att ses.

/AnWi

Jag funderar på att dra dit...men fredagen kanske inte fungerar för mig. Eller kanske?? Har en del övertid. Hade tänkt mig lördagen...nej då har jag PS-kurs.
Alla som tänkt befinna sig på mässan kan väl berätta detta i nästa vecka.
En fika och lite snack?
/Ulla

Re: Re: Är det någon...

k-oskarina skrev:
Jag funderar på att dra dit...men fredagen kanske inte fungerar för mig. Eller kanske?? Har en del övertid. Hade tänkt mig lördagen...nej då har jag PS-kurs.
Alla som tänkt befinna sig på mässan kan väl berätta detta i nästa vecka.
En fika och lite snack?
/Ulla

Vore helkul. Jag valde fredagen för jag förväntar mig "lite" mindre folk då. Det är ju kul att se annat än ryggar på folk...

/AnWi

Krya på dig Kennet!
Inge kul att vara förkyld.

Vad är Foto 2006 för något?
(Som 08 är man ju lite trög)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar