Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Har en reservbild, men vill gärna få till den jag egentligen tänkt också, så jag håller lite på uppladdningen än så länge.
 
Min Bildtolkning av Cecilia Bermans text

som lyder:
En bild av storstadsmänniskans förhållande till naturen. Vacker och lite otäck, den skall finnas där men bör betraktas något på avstånd. Att vara I den kan vara alltför skrämmande.

Efter det att många idéer och lösningsförslag vandrat genom min hjärna både nätter och dar lägger jag ut min enkla(ste) tolkning av texten. Man måste ju bestämma sig någon gång men det är inte lätt.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/796684.htm

/AnWi
 

Bilagor

  • _dsc2751 ne crop.jpg
    _dsc2751 ne crop.jpg
    22.1 KB · Visningar: 382
Re: Min Bildtolkning av Cecilia Bergmans text

AnWi skrev:
som lyder:
En bild av storstadsmänniskans förhållande till naturen. Vacker och lite otäck, den skall finnas där men bör betraktas något på avstånd. Att vara I den kan vara alltför skrämmande.

Efter det att många idéer och lösningsförslag vandrat genom min hjärna både nätter och dar lägger jag ut min enkla(ste) tolkning av texten. Man måste ju bestämma sig någon gång men det är inte lätt.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/796684.htm

/AnWi

Nu har jag kommenterat din bild. Bra tolkning som sagt! Jag vet inte riktigt när det är dags att jag lägger upp den urpsrunglinga bilden? Men det verkar inte vara någon annan som har gjort det ännu, så jag avvaktar lite.

Min bildtolkning kommer nog inte förrän deadline. Jag hade en idé, men solen har inte varit där jag velat ha den när jag har haft tid =)

Och nu har jag blivit sjuk, får försöka hitta något nära om jag inte piggnar till framåt helgen.
 
Re: Re: Min Bildtolkning av Cecilia Bergmans text

cecber skrev:
Och nu har jag blivit sjuk, får försöka hitta något nära om jag inte piggnar till framåt helgen.

Är det något virus som sprids i denna tråd???

Krya på dej Cecilia.
/AnWi
 
Jag är KLAR!

Jag har nu lagt ut en bild som jag inte är 100% nöjd med, men vidare trixande med detta skapar förutsättningar för magsår, så jag ger mig!

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/797970.htm?set=lp

Kenneths analys till mig löd:

Bilden jag har sett ger mig en kall Medelhavskänsla. Den gör mig personligen glad utan att vara komisk eller humoristisk, men vissa människor kan mycket väl tolka den som ett dystert budskap. Den visar en allmän förändring som nyligen skett men också en nylig och spröd tillståndsförändring som man anar kommer att göras ogjord inom kort. Det cykliska illustreras eminent på två olika sätt.

Den kalla medelhavskänslan får väl min höstaster fastfrusen i isen förmedla.

Lite dystert är det väl kanske den döda flugan som även får illustrera det cykliska förloppet, liv-död. Det får även isen göra, som ju är ett cykliskt förlopp. Där har jag två st cykler! ;o)

Isen representerar även en nylig och spröd tillståndsförändring då den kom till för ca 3 timmar sedan. Jag frös den inte helt, så spröd var den! En annan tanke med det var att försöka få in känslan av att den snart kommer göras ogjord, då den smälter rätt fort därute i solen, därav den enorma vattenblåsan inne i isen.

Så, nu är jag klar, jag fick inte till det riktigt som jag såg det inne i min snurrande skalle men det får duga såhär! Önskar att flugan kanske kunnat vara lite mer tydlig, liksom dess död kunde vara mer tydlig. Men... Jag är KLAR! ;O))

Cecilia, krya på dig! Å alla ni andra med som blivit smittad av buggen i tråden! ;o)
Mvh
Bettan
 
Min bild till Ulrikas analys

Ja, något är det. Jag är hemma och vabbar i dag, och beslutade mig för att vara klar med uppgiften.

Det fick bli ursprungsidén: Nu skiter jag i det här :)
Själv tänker jag absolut inte som bildtiteln, det här är jättekul!
 
jkene skrev:


Gjorde ett allvarligt försök denna förmiddag på att lösa din gordiska knut (hittade för övrigt massor av andra intressanta motiv, objekt och väsen typiskt nog), men jag nådde endast 10-15%:

"Den har en svärta i både uttryck och motiv. Förmedlaren av denna känsla blickar mot mig med intensitet. Bilden är minimalistisk utan svulstighet."

Resten saknas dock och nu är nog plan B nära förestående. Plan B reser en del etiska frågor - blir den av bör vi ha en diskussion runt den bildens uppkomst. Den bilden kommer i så fall nästa söndag.

;o))))))))))))))))))

Förklaringen till ovan smilfestival får du när du lämnat in din tolkning! Vad är det som dröjjer?! Är du inte KLAR snart?! Det är jaaaag! ;o)) *retas* (Men lär väl få på moppo tack vare det)
/
Bettan
 
Jag måste få uttrycka min beundran för var och en av er som illustrerat en tolkning hitilts. Jag tycker ni alla klarat det med bravur! Jättekul att se bilderna och hur ni löst era uppgifter! Bra jobbat!
Mvh
Bettan
 
Boop skrev:
Jag måste få uttrycka min beundran för var och en av er som illustrerat en tolkning hitilts. Jag tycker ni alla klarat det med bravur! Jättekul att se bilderna och hur ni löst era uppgifter! Bra jobbat!
Mvh
Bettan

Dito:ar detta uttalande. Jag ligger efter med mina kommentarer på era alster, men jag tittar förbi inom en snar framtid.

Och jag tror att Bettan kommer att bli förvånad när hon ser den bild som jag analyserade :)

För min del är det klart att det blir plan B - bilden kommer upp på söndag eftermiddag/kväll, givet att en viss handlare i en viss skånsk stad har en viss animalisk produkt som jag behöver under lördagen - annars får jag väl köra till Blekinge... Och att Ove viktiga postförsändelse har nått Broby :)
 
jkene skrev:
Dito:ar detta uttalande. Jag ligger efter med mina kommentarer på era alster, men jag tittar förbi inom en snar framtid.

Och jag tror att Bettan kommer att bli förvånad när hon ser den bild som jag analyserade :)

För min del är det klart att det blir plan B - bilden kommer upp på söndag eftermiddag/kväll, givet att en viss handlare i en viss skånsk stad har en viss animalisk produkt som jag behöver under lördagen - annars får jag väl köra till Blekinge... Och att Ove viktiga postförsändelse har nått Broby :)
Men HERREGUD Kenneth!!
SÅG du i min analys att bilden är m i n i m a l i s t i s k??! ;o)) Postförsändelser och detaljhandel.. Är svårt nyfiken på vad det är du ska skapa! ;o)
/
B
 
Boop skrev:
Men HERREGUD Kenneth!!
SÅG du i min analys att bilden är m i n i m a l i s t i s k??! ;o)) Postförsändelser och detaljhandel.. Är svårt nyfiken på vad det är du ska skapa! ;o)
/
B

U t a n a t t v a r a s v u l s t i g

Det finns väl små postförsändelser och animaliska produkter som inte är svulstiga :)
 
Nu när man är klar med den här omgångens bild känns det plötsligt tomt och meningslöst...:)
Jag säger som mina barn sa när de kommit nedför rutschkanan: Igen!
Men förstås, det återstår ju en massa kul fortfarande. Bilder att se, kommentarer att skriva och läsa, det är roligt.
 
Tomasz skrev:
Nu när man är klar med den här omgångens bild känns det plötsligt tomt och meningslöst...:)
Jag säger som mina barn sa när de kommit nedför rutschkanan: Igen!
Men förstås, det återstår ju en massa kul fortfarande. Bilder att se, kommentarer att skriva och läsa, det är roligt.

Du får vackert vänta till den 15:e :) Men vi drar igång en enklare helgläxa efter helgen.
 
Det går för övrigt att anmäla sig redan nu till nästa start. Har jag räknat rätt är följande djärva individer redo och på hugget den 15:e oktober:

Tobias Jansson
Leif Eliasson
Ove Lundqvist [FM]
Kenneth Eriksson/BF

För enkelhetens skull (min), kopiera denna listan, lägg till er själva och klistra in när ni anmäler er.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.