Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den Andra Bilden Mars 2007

Produkter
(logga in för att koppla)
Par 1: Oscar Mannbro - Cecilia Bergman
Par 2: Peter Olesen - Fredrik Hansson
Par 3: Anders Wikström - Jonas Johansson - Fredrik Kols
 
Min analys till Jonas

I ett sirligt enfärgat morgonljus
framtonar försiktigt vegetationen dimmbeslöjad.
Knappt urskiljs trädens grenar i gryningsljuset som
trots att bilden är i färg endast innehåller en enda färgkomponent.
Motivet är stillsamt, stilrent. Inte ett spår av homo sapiens.

Lycka till.
/AnWi
 
Min analys till Cecilia

Trots att ingenting i bilden egentligen skvallrar om att bilden är tagen i Sverige är detta nog något av det mest Svenska som finns.

Det är en tidlös, klassisk på gränsen till klichéartad och lantlig färgexplosion där det välordnade får stå tillbaks för en lite mer oordnad, ja rent av kaosartad skönhet.
 
Min analys till Fredrik Hansson

Denna bild är egentligen en omöjlighet, för det vi kan se, kan man inte se med blotta ögat.
Trots att bilden innehåller så vardagliga saker som en man, en cykel och några träd, så ser inget ut som det brukar.
 
Min analys till Oscar

Den här bilden är mycket stämingsfull med mysig känsla. Färgskalan är ren, innehåller egentligen bara en färg, men många nyanser av denna och med ett fantastiskt vackert ljus. Bilden innehåller kyla men det bestående intrycket är ändå värme.

Lycka till!
 
Min analys till Peter

En bild tagen en tidig morgon. Bilden föreställer en lycklig man som befinner sig på den plats han helst vill vara och gör precis det han vill göra. Det vet vi fast vi varken kan se hans ansikte eller vad han egentligen håller på med.
En harmonisk bild i mjuka gröna toner som får mig att fundera på vad JAG vill göra.

Lycka till Peter!

EDIT: Fixade ett syftningsfel som kunde ställt till det ;-)
 
Senast ändrad:
Min analys till Anders

Tre ord och två färger får du av mig.

Vår, värme och akvarell.

Grönt & violett

/Fredrik
 
Min analys till Fredrik

Bilden förmedlar en spöklik men inte alls skrämmande känsla där människan blir en del av naturen eller naturen en del av människan.
 
Slutställning Mars 2007

Par 1: Oscar Mannbro - Cecilia Bergman
Den bild Oscar Mannbro analyserade
Den bild Cecilia Bergman analyserade
Den bild Oscar Mannbro skapade
Cecilia Bergman WO

Par 2: Peter Olesen - Fredrik Hansson
Den bild Peter Olesen analyserade
Den bild Fredrik Hansson analyserade
Peter Olesen WO
Den bild Fredrik Hansson skapade

Par 3: Anders Wikström - Jonas Johansson - Fredrik Kols
Den bild Anders Wikström analyserade har tyvärr Lennart Johanzon tagit bort. Den hette "De dimmhöljda trädens morgon".
Av Jonas Johansson fick vi tyvärr ingen bild
Den bild Anders Wikström skapade
Jonas Johansson WO
Den bild Fredrik Kols analyserade
Fredrik Kols WO
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.