Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dator för bildbehandling
- Trådstartare AnnaKatarina
- Start datum
Tomasz
Aktiv medlem
19 sekunder
Dell Precision 670, 2x2,8GHz, 1GB RAM
Det är processorkraften som avgör verkar det som.
andreasc89:
Photoshop CS2 utnyttjar 64-bits arkitektur, men endast genom möjligheten att adressera mer minne, har alltså ingen effekt i detta test.
Teoretiskt kan alla program dra nytta av 64-bit, hårdvaran kan jobba med dubbelt så många bitar i varje klockcykel jämfört med 32-bit. Men majoriteten av dagens mjukvara är skriven med "32-bitsfokus" och utnyttjar inte möjligheterna fullt ut. Med tanke på att det dröjer länge än innan 64-bits hårdvara är vanlig på skrivborden anses det troligen för dyrt att optimera skrivbordsmjukvara för 64-bit idag.
Dell Precision 670, 2x2,8GHz, 1GB RAM
Det är processorkraften som avgör verkar det som.
andreasc89:
Photoshop CS2 utnyttjar 64-bits arkitektur, men endast genom möjligheten att adressera mer minne, har alltså ingen effekt i detta test.
Teoretiskt kan alla program dra nytta av 64-bit, hårdvaran kan jobba med dubbelt så många bitar i varje klockcykel jämfört med 32-bit. Men majoriteten av dagens mjukvara är skriven med "32-bitsfokus" och utnyttjar inte möjligheterna fullt ut. Med tanke på att det dröjer länge än innan 64-bits hårdvara är vanlig på skrivborden anses det troligen för dyrt att optimera skrivbordsmjukvara för 64-bit idag.
erixbergholm
Avslutat medlemskap
86 sec
Toshiba satellite laptop: p4 2,5, 512 ram.
Toshiba satellite laptop: p4 2,5, 512 ram.
cowboy
Aktiv medlem
Startade min gamla pensionerade Dell...
En Dell Dimension XPS R400 som levererades 1998 - det var en hyfsat muskulös burk på sin tid!
* Intel Pentium II, 400 MHz
* 384 MB internminne (SDRAM)
* Svensk Windows 2000 med servicepack 4
* Svensk Adobe Photoshop 5.5
F-Secure Anti-virus Client Security var igång medan Photoshop tappert kämpade med fjärilsbilden.
Tid: 9 minuter och 35 sekunder, dvs 575 sekunder.
Jag hann i lugn och ro duscha, brygga kaffe och bre några mackor under väntetiden...
En Dell Dimension XPS R400 som levererades 1998 - det var en hyfsat muskulös burk på sin tid!
* Intel Pentium II, 400 MHz
* 384 MB internminne (SDRAM)
* Svensk Windows 2000 med servicepack 4
* Svensk Adobe Photoshop 5.5
F-Secure Anti-virus Client Security var igång medan Photoshop tappert kämpade med fjärilsbilden.
Tid: 9 minuter och 35 sekunder, dvs 575 sekunder.
Jag hann i lugn och ro duscha, brygga kaffe och bre några mackor under väntetiden...
ekequist
Aktiv medlem
ekequist skrev:
Hej igen,
Tack för det. Jag ska testa när jag kommer hem idag och postar sedan resultatet.
En fråga bara: Man resizar alltså bilden först och vad jag föstår ingår inte det i tidtagningsmometet, eller har jag missuppfattat? Antar att det är CS2 som gäller eftersom du vill kolla hur x2 klarar sig.
/Martin
Hej igen,
Sådär ja, nu har jag testat.
Resultatet blev 18,4 sekunder (om man nu kan vara så exakt med en mobiltelefon som tidtagare).
AMD 64 X2 4600+, 2GB minne
Jaha, vad bra...nu vet man det om man snabbt skulle behöva göra en utsmetad jättesnurr av någon bild under pistolhot någon gång.
Hade bra allihopa och god natt.
/Martin
footoo
Aktiv medlem
mounte skrev:
AMD 64 3200+ @ 2GHz
512 MB DDR
bakgrundsprogram, Azureus, Foobar, IE, samt en massa annat smått (som dock ej drar något från CPUn)
tid: 68sek
Azureus suger rätt mycket CPU dock. Testa utan och det borde sjunka.