Brusdebatten.... Mina tankar som amatör runt ämnet...
En del skriver om tex A900 ungefärligen såsom den vore urkass trotts den tillhör absolut toppskicktet av kameror som finns över huvud taget .. Detta enbart byggt på iso surret oftast .Vilket är egentligen det ända konkurrenterna kan debatera om eftersom inget annat egentligen framkommer oftast som avgörande "fördelar"... Medans A900 även där är bland toppskicktet som finns egentligen.. Samt även i totalpoäng...
Och att den är enligt Dxo markts mätningar betydande bättre än en bröt av andra extremt väl ansedda kameror.. Den är 7á av 73 mätta kameror på Dxo markt... A900 levererar tydligen också enligt vad en del berättar om kanske marknadens säkraste fokusering tex.. Rätt viktiga saker det kan då jag anse.. Och detta tillsamans är Inte direkt en kass kamera i mina ögon sett det.. Rätt snabb är den också i serietagningen..
Jag anser inte Sony behöver göra så förbaskat mycket för "bevisa" sig såsom en duglig aktör på kameramarknaden.. Det har dom nämligen redan gjort anser jag på dom få år dom byggt upp serierna på..
A200 A300 A350.. Bland dom starkaste kamerorna i startserierna av alla anser jag.. Om inte rent av starkaste instegarna ..A700 som nu börjar bli lite till mogen ålder. En fantastiskt bra kamera som presterar mycket väl. Samt som är jämförbar med Nikons samt Canons motsvarande kameror utan snack.. A900 som klev rakt ut som första FF kamera ifrån Sony och la sig där bland dom bästa som finns..
Allihopa serierna är kompatibla med varandras optiker samt historiskt även med kompabilitet ända bak till 1985..Så mitt 35-70 F4 jag ägt sedan början av 1986 funkar perfekt än idag tex på min A700.. .Allihopa kamerorna är utrustade med inbyggda stabiliseringar i husen.. Samt därmed kan använda tredjepartsoptiker samt äldre beg och detta utan förlora stabiliseringen.. och äver köpa billigare optiker med bra ljuskänslighet och ha stabiliseringen kvar..
Ja.. Jag anser då att Sony är hutlöst attraktiva som tillverkare av bra kameror.. och något bör väl andra märken kunna ha som deras "fördelar".. Så om några få st kan fota i lite sämre ljus så är väl det nått dom kan få ha som sin fördel..
men där finns inte så mycket annat annars som är deras fördel förutom nån enstaka optik då möjligen än så länge..
Men den som inte kan fota med en A900 och fixa finfina bilder skall nog inte kalla sig för fotograf.. Om jag skulle misslyckas pga min oerfarenhet vore väl förlåtligt... Men en entusiast eller pro som inte kan fixa bilder dugliga med en A900 därför nån annan kamera kan fota i ytterligare snäppet mörkare miljö är nog inte direkt en speciellt bra fotograf...
jag anser detta brustuggande är så sjukt trist samt makalöst överdrivet... Herrejisses. Bara som exempel..Jag har sett folk som säljer samt tjänar pengar på bilder tagna med D300 samt 40D A700 .. Även folk med Canon 1D mkIII har jag sett sälja bilder.. Och dom är "sämre" på iso i mätningarna än A900. Dom verkar fungera i alla fall konstigt nog....
Asså.. Snacket går ungefärligen som är man inte "bäst i världen" på extremiso så går kameran inte att använda. Så ser det ju ut ungefärligen i forumsnacket.
"huijahuija. Om inte Sony ökar isoegenskaperna går dom sotdöden till mötes" ungefär...
Och jag betvivlar någon som
kan fota samt bildbehandla "rätt" skulle misslyckas att fota med en A900.. Då är man nog en riktig planta i alla fall och skulle nog misslyckas med vilken kamera som helst...
Sorry långt inlägg.. Men jag kan bara som amatör inte fatta allt "isotugg" utan att hänvisa till mer totalt helhetsunderlag för kameror mer än absolut högsta isofotandet...Det bara måste finnas fler parametrar som skapar helheten i ett system en tillverkare marknadsför.. Även då tillverkaren heter Sony..
Så tycker samt tänker jag..
Edit. Rättat fel