pet
Aktiv medlem
En tydlig fördel med dom bästa högisokamerorna är ju att dom behåller, precis det som du skriver Peter. bla. DR. högre upp på isoskalan. Den gode StenÅke som inte är så intreserad av högiso, var en av dom första, trots att han är Sonyägare, att redovisa i ärlighetens namn, att vid basiso klarade sig tex. A900 bra men sen tappade rejält mot iso-mästarna, förlusten av detaljer vid höga isotal. Detta är ju ren och skär fakta. Dom som studerar med lupp ser skillnader redan vid iso 400. Men själv har jag sett bilder från A900 vid 1600 iso som jag tycker ser väldigt bra ut. DXO slänger fakta rakt i ansiktet på oss, det finns vissa underligheter inom Dxo som man inte är överens om. men dom har nog rört om en del ut i världen. Men detta betyder inte att A900 är en dålig kamera. ligger kameran 7:a på DX0-listan så håller den mycket hög klass. Att förhoppningsvis nästa modell får minst 10 kosrsformiga af-sensorer håller jag tummarna för.Vänl./Bengt.
Visst fasen är A900 en kanon kamera inget snack om saken.
Japp den ligger på 7:e plats..men sållar man bort o bara jämför FF kamerorna så ligger den på 6:e plats av totalt 9 FF kameror o då är dom 3 som ligger bakom/efter A900 utgångna modeller...så om man vill kan man också säga att enligt DxO så är den sämst rankad av dagens befintliga FF kameror
Senast ändrad: