Annons

Dags att börja spekulera - Nya Sony A800

Produkter
(logga in för att koppla)
Nya Rykten

Ryktesbrev igen. Kommer ett i veckan verkar det som. A800 fullformat skriver dom, verkar vara på gång, men verkar mera reseverade med detta rykte. A500-A550 nämner dom igen, ser säkrare ut. Spännande sommar vill jag lova. StenÅke ock Lars har tittat i spåkulan ser det ut som. Vänl.Bengt.

Spåkula eller rykten?
Nä, det använder inte jag, det är tveksamma metoder!
En känsla för vad som ligger i tiden är viktigare, har själv gått totalt över till FF, från Sony, tycker APS-C är rena leksaken, futtiga sökare, onödiga cropfaktorer, bäst att bara gå rakt på likt den analoga småbilden.
Inom omkring 6 månader bör det komma från Sony en konsument D-SLR, FF, Canon och Nikon kan då vänta sig en liten chock, APS-C kommer samtidigt att enbart bli instegsformatet, för att längre fram dö ut.
Cirkeln blir sluten, småbild var ett standardformat under den analoga tiden, det digitala hade hysterisk många olika format, från start, tills FF blev billigare!

Snart kommer även små kompakta mätsäkarkameror med FF format.

Ryktesbrev eller Rumors som dom skriver, skapar väl en viss spänning, Nu nämner dom olika specar, exmor är ett alternativ, olika mängd med pixlar osv. dessa rumors jag får är utanför norden, man får ta det för vad det är. Svedala är litet land, Dyxum sajten har ju en del inlägg. undra om dom har liknande oss här med Fotosidan. crop-faktorn hos APS-C har nog sina klara fördelar tycker jag. på kompaktsidan skapar den bra zoomkraft. Det ena behöver inte ta ut det andra, tror att det finns plats med olika alternativ. konsument kamerorna på den analoga tiden hade väl inte alltid 100% sökare. debatten om storleken på kameran tar nog alldrig slut. Lösningen för mig är väl en riktigt bra kompakt som koplement till den greppvänligare dslr:en. Vänl.Bengt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar