Annons

D7100 eller D750?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, den var rätt praktisk att använda. Jag fortsätter nog med den istället för en ringblixt.

Det här är inget som de konventionella testarna har lyft fram, men tittar jag på t.ex. http://photo.net/nikon-camera-forum/00dCJy så tycker jag att det är ett EV-steg bättre i brus, kontrast och färghantering på nya D7200. Sedan om det är värt 4000 kronor är en annan fråga. Men jag tackar verkligen för tipset - trodde fram till nu inte att det var någon skillnad alls mellan D7100 och D7200 för det enda man lyft fram är buffertstorlek, bättre AF och wifi som inte är någon dealbreaker för mig. Men det länken visar är det helt klart för mig.

Skillnaden i brus på höga iso är väl ungefär ett steg mellan D7200 och D750 också. Och där är prisskillnaden sissodär en 10000kr...

Skillnaden i brus på höga iso är väl ungefär ett steg mellan D7200 och D750 också. Och där är prisskillnaden sissodär en 10000kr...

Jag valde D7200 några veckor senare (den här tråden är gammal) och jag är mycket nöjd. Skillnaden mellan D7000 och D7200 är påtaglig och för mig var den värd uppgraderingen och rätt val i fråga om aps-c/FF (dx/fx)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar