smislo
Aktiv medlem
Jag såg ingen jämförelse med 24-85 i det testet, men 24-120 gjorde bra ifrån sig i jämförelse med en del andra objektiv.
Här kommer jämförelse då och då i texten:
https://photographylife.com/reviews/nikon-24-85mm-vr
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg ingen jämförelse med 24-85 i det testet, men 24-120 gjorde bra ifrån sig i jämförelse med en del andra objektiv.
Tack för inspelen alla och det kontinuerligt minskande av min dissonans som de medför inför kommande anskaffningar.
Jag vet inte vilken gång i ordningen jag funderat runt det här med vidivnkel - och varje vända fastnar jag till sist på Nikon 16-35/4 när alla aspekter (omfång, ljusstyrka, vikt, olika bildegenskaper, pris...) är medtagna. Så det blir förmodligen där jag hamnar till slut.
Fortsätt gärna med teleinspel för ersättare för min 70-300, även om jag i skrivande stund tror att det ligger längre fram i tiden. Har ju egentligen ännu inte konstaterat att 70-300 inte räcker till.
mvh /Jörgen G
Nu sa du att du skaffat ett 24-120/4 också så då kanske du vill ha något objektiv som börjar lite längre bort. Kanske ett fast 300 F4 vore något Den väger ju bara 755 g men kostar 19000:-
Jo - har tänkt så också. Var nog till och med där jag började i tankebanorna kring tele. Kan ju köpa Sigman också och få pengar över jämfört 80-400 . Men det är det där med bärandet. Tror aldrig jag kommer att kånka runt på en sådan pjäs. Hellre en hiskelig massa pengar för något jag använder än mindre för något som blir oanvänt...Om man orkar kånka på det så är väl Tamron 150-600 mm en idealisk parhäst till 24-120?
Om man orkar kånka på det så är väl Tamron 150-600 mm en idealisk parhäst till 24-120?