ANNONS
Annons

D7000

D7000 har modernare sensor. 7D är i ett övre segment i övrigt. Överlägsen ergonomi, af, vädertätning, serietagning etc.modellerna riktas mot olika köpare.
 
Många D90 till bra priser på Blocket nu ! Undrar vad det beror på ?

Nikon D90 är en pärla, men förstår ändå inte varför den i princip var bättre än D300, vad gjorde Nikon igentligen med den kameran, en ny D3100 når inte D90 fina DR som DX0 redovisar, varför fick inte D300 samma DR, D300s var väl ett litet lyft. men D90 Var så tidig. är det någonting med DX0:s Raw som gör hela skillnaden eller vad är det.
 
D7000 har modernare sensor. 7D är i ett övre segment i övrigt. Överlägsen ergonomi, af, vädertätning, serietagning etc.modellerna riktas mot olika köpare.

7D har många mycet fina egenskaper, men är inte guds skapelse till jordens folk.
Andra märken har också fina egenskaper, Vädertätning är inte enda nyckeln till bästa kamera, lika så är inte magnesium det eller, det påverkar inte den rena bildkvaliteten, även om det är trevligt på många sett.

//Bengt.
 
7D har många mycet fina egenskaper, men är inte guds skapelse till jordens folk.
Andra märken har också fina egenskaper, Vädertätning är inte enda nyckeln till bästa kamera, lika så är inte magnesium det eller, det påverkar inte den rena bildkvaliteten, även om det är trevligt på många sett.

//Bengt.

Självklart! Jag bara pekade ut några skillnader eftersom han frågade. Den har naturligtvis egenskaper, egenheter och brister som gör att den passar vissa men inte vissa andra.
 
d7000 grepp

Ja jo, alltså greppet i sig är något inte så stort, de är själva höjden på kameran som är utslagsgivande för mig och jag tycker att d7000 kändes lite mer "kantig" mot min d60, men kan vara en inbillning. Ska se om jag kan få testfota med båda d90 o d7000 nästa vecka och fråga lite mer ingående om vad de tycker hur de kameran ligger i mina händer.

Hej,
jag har haft d7000 i nagra veckor nu. Gick fran d80 och tyckte ocksa att greppet blivit for "vasst" och litet nar jag provade kameran i butik. Till saken hor att jag har stora hander.
Nu har jag haft kameran i nagra veckor och har inte haft nagra som helst problem med greppet och kanslan. Man vanjer sig automatiskt.
Kameran ar fantastisk pa alla satt. Superskarpa bilder (viktigt att man undviker skakningsoskarpa om man vill fa ut max av antalet pixlar) och bra farger (kor "vivid" och oka skarpan till 6)
Satt Matrixmatningen till -3/6 i "finetuning of exposure" och allt ar perfekt.
 
Nikon D90 är en pärla, men förstår ändå inte varför den i princip var bättre än D300, vad gjorde Nikon igentligen med den kameran, en ny D3100 når inte D90 fina DR som DX0 redovisar, varför fick inte D300 samma DR, D300s var väl ett litet lyft. men D90 Var så tidig. är det någonting med DX0:s Raw som gör hela skillnaden eller vad är det.

Ja,D90 är faktiskt en "pärla" som du säger.Steget,i varjefall för mig är så litet upp till D7000 så min D90 stannar kvar,väntar då hellre på en D400 om man nu ska uppgradera sig rejält.
 
Hej,
jag har haft d7000 i nagra veckor nu. Gick fran d80 och tyckte ocksa att greppet blivit for "vasst" och litet nar jag provade kameran i butik. Till saken hor att jag har stora hander.
Nu har jag haft kameran i nagra veckor och har inte haft nagra som helst problem med greppet och kanslan. Man vanjer sig automatiskt.
Kameran ar fantastisk pa alla satt. Superskarpa bilder (viktigt att man undviker skakningsoskarpa om man vill fa ut max av antalet pixlar) och bra farger (kor "vivid" och oka skarpan till 6)
Satt Matrixmatningen till -3/6 i "finetuning of exposure" och allt ar perfekt.

Okej, tror också det är en vaningssak att gå från d60-d7000.
Ska fråga om jag får testfota i veckan om de har den kvar.
 
Scandinavianphoto svarade feb-mars innan de skulle ha den som lagervara. Har ni andra hittat någon säljare som har några?
 
Malmö, usch man är ju så van att bara surfa runt på de vanliga sidorna att man glömmer gamla hederliga fotobutiker.
 
Filma i 30fps

Hej hej, tänkte om någon kan berätta för mig vart jag hittar filmfunktionen 720p 30fps, när jag är inne i upplösningarna hittar jag bara 720p med 25fps.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.